Societat

Un veí de Ribes de Freser acampa davant de l’Ajuntament perquè vol recuperar el pis que té amb llogaters morosos

El veí de Ribes de Freser Albert Grabalosa porta des de dilluns acampat davant de l’Ajuntament de Ribes de Freser per fer visible una situació que considera injusta. Segons explica l’ACN, fa un any que va llogar el seu pis a una família que, des de fa mesos, incompleix el contracte i no li paga el lloguer. Calcula que acumula un deute de 7.000 euros entre factures de llum i gas que consumeixen els inquilins (tenen un menor) i denuncia que no ho pot assumir amb la pensió que té de 600 euros. Fa uns dies es va suspendre el desallotjament i demana rapidesa als Serveis Socials per recuperar casa seva. El cas ja està en mans de la justícia. Explica l’ACN, que l’Ajuntament diu que no pot fer-hi res, que és un cas “complex” i recorden que és competència del Consorci de Benestar Social del Ripollès.

“Jo vull recuperar casa meva”, diu Grabalosa, de 56 anys- Va llogar el seu pis a un conegut i van signar un contracte. “Ell em va dir que necessitava un pis -uns 2 o 3 mesos- i que després ja li donaven un pis de protecció”, explica. Els llogaters però no n’han marxat des de llavors i només li han pagat tres mesos, segons explica Grabalosa. El detonant, segons detalla, va ser quan els va notificar que no els volia renovar i que havien de marxar. “Al contracte ja deia que, al cap de sis mesos, tenir dret a dir si continuàvem o no i li vaig enviar un burofax dos mesos abans per dir-li”, remarca. Explica que ja acumula un deute de 7.000 euros en factures de llum i calefacció que no pot assumir amb la seva pensió. Ja els han tallat el gas i el mes vinent els tallaran la llum per impagament. “Em passen factures de 300 euros pels calefactors endollats, és una despesa terrible”, es queixa.

Aquest dimecres al matí tenia una reunió amb Serveis Socials del Consorci de Benestar Social del Ripollès, que és qui porta el cas. “Vull que em tornin casa meva o els denunciaré també”, assenyala. Porta des de dilluns acampat de forma precària -la tenda se sosté amb troncs- i hi té una taula i una cadira i un full per recollir signatures de suport. “Un 10% del poble ja ha firmat”, explica, tot afegint que alguns veïns de la zona li han portat mantes i menjar com a mostra de solidaritat. Grabalosa té cura dels seus pares, que viuen en un altre habitatge. Durant aquests mesos ha viscut a un local de la família de forma provisional.

La justícia va ordenar el desnonament del pis dijous de la setmana passada. Al final, però, es va suspendre. Segons l’Ajuntament, es tracta d’una família vulnerable perquè hi viu un menor. “És un cas complex”, admet l’alcaldessa, Mònica Sanjaume, que afirma tenir “les mans lligades” perquè és competència dels jutjats i Serveis Socials. Malgrat tot, l’alcaldessa demana agilitat a les administracions i subratlla que és un cas “excepcional” i que no tenen constància d’ocupacions d’habitatges. Actualment, el consistori només disposa d’un habitatge d’emergència social que no tenen disponible en aquests moments perquè ja s’està fent servir.

De la seva banda, des del Consorci de Benestar Social han declinat donar detalls del cas. “Atenem totes les persones que ho demanen”, asseguren, tot afegint que els recursos es distribueixen tenint en compte “criteris objectius”.

Grabalosa no vol sentir a parlar d’anar a un habitatge de forma temporal. “Jo tinc casa meva, amb una colla que me l’ocupen”, conclou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia