L’Ajuntament de Barcelona impartirà formació al Gremi d’Hotels sobre l’ordenança de convivència
L’Ajuntament de Barcelona formarà els membres del Gremi d’Hotels de la ciutat sobre l’ordenança de convivència, així com en l’àmbit de seguretat, prevenció d’incendis i autoprotecció, segons informa l’ACN. La mesura s’emmarca en un acord que el tinent d’alcalde de Seguretat, Albert Batlle, ha signat aquest dijous amb el president del Gremi d’Hotels de la capital catalana, Jordi Clos. L’objectiu és millorar la coexistència entre l’activitat turística i la ciutadana i establir mecanismes de corresponsabilitat. En aquest sentit, segons les mateixes fonts, es treballarà per garantir que els visitants gaudeixin d’una experiència “satisfactòria” i marxin de Barcelona amb una percepció “de seguretat i endreça” alhora que els veïns valorin el turisme en positiu, com “un motor”.
“L’experiència ha demostrat que la corresponsabilitat és una estratègia que permet millorar la convivència, la prevenció i la seguretat i, promoure-la, genera confiança i compromís en la ciutadania i en la societat civil, una disminució de les infraccions i delictes i un augment de la percepció de seguretat”, assenyala el comunicat de l’Ajuntament.
Entre les diferents mesures acordades entre les dues parts destaca la formació que rebrà el personal a càrrec dels membres del Gremi d’Hotels en els àmbits de la convivència, la seguretat i la prevenció amb l’objectiu de sensibilitzar i capacitar-los en aquesta matèria. En aquets sentit està previst que rebin formació, entre altres, sobre l’ordenança de mesures per fomentar i garantir la convivència a l’espai públic de Barcelona.
També es treballarà en l’adopció de mesures i procediments per augmentar el percentatge d’objectes perduts recuperats pels visitants allotjats als establiments integrants del gremi. D’altra banda, l’Ajuntament facilitarà informació al Gremi d’Hotels sobre incidents que afectin directament o indirectament a l’activitat del sector hoteler, consells de seguretat, convivència o fets delictius que afecten especialment a visitants, manifestacions o esdeveniments que puguin afectar a la mobilitat, etc.
Al seu torn, el gremi facilitarà al consistori informació sobre les infraccions i conductes incíviques de les quals tinguin coneixement, il·legalitats en allotjaments turístics o dinàmiques dels visitants que puguin ajudar a la planificació de dispositius, entre d’altres. També s’acorda que col·laboraran amb l’Ajuntament davant de situacions d’emergències greus que es puguin produir a la ciutat.
En el marc d’aquest acord es crearà una comissió de seguiment, que ha celebrat avui la seva primera sessió i que està integrada per membres de la Gerència de Seguretat i Prevenció i Convivència i de la Direcció de Turisme per part de l’Ajuntament i membres del Gremi d’Hotels de Barcelona.
A l’acte de signatura de l’acord també ha assistit la Comissionada de Convivència de l’Ajuntament de Barcelona, Montserrat Surroca; el Cap de la Guàrdia Urbana, l’Intendent Major Pedro Velázquez; el Cap dels Bombers de Barcelona, Sebastià Massagué; i Manel Casals, Director General del Gremi d’Hotels de Barcelona.