Societat

educació

Protesta dels docents a la conselleria d’Economia pels sexennis

Els manifestants sostenen que el govern deu 240 milions d’euros a més de 40.000 professors de l’escola pública

Desenes de docents i representants sindicals han entrat aquest matí al vestíbul del departament d’Economia per reclamar al govern que els pagui el que els deu en concepte del complement d’antiguitat anomenat estadi (abans sexenni) que s’atorga cada sis anys. La protesta l’impulsa la Plataforma Deute Estadis amb el suport de la CGT, la USTEC i la Intersindical. Els manifestants sostenen que el govern deu 240 milions d’euros a més de 40.000 docents de l’escola pública, informa l’ACN. Aquesta quantitat és la que haurien deixat de cobrar durant el temps que el reconeixement del primer estadi va passar de sis a nou anys, en aplicació de les retallades del 2012. El maig del 2024, Educació va recuperar la temporalitat a sis anys però no amb efecte retroactiu, per això els docents reclamen el que van deixar de cobrar llavors. La Plataforma ha impulsat també una demanda col·lectiva amb l’assessorament del Col·lectiu Ronda que ja suma més de 500 adhesions.

Els manifestants exigeixen una reunió amb la consellera d’Educació, Esther Niubó. Lamenten que la trobada del mes de setembre no ha tingut cap resultat. “De les paraules als fets hi ha un abisme”, asseguren. Els protestants també han penjat diversos cartells a ponts de carreteres d’accés a Barcelona per fer visibles les seves reclamacions.

La portaveu de la Plataforma Deute Estadis, Laura Jordan, ha explicat avui que “la qüestió salarial és urgent en un context d’encariment del cost de vida, especialment a Catalunya. Les mobilitzacions no s’aturaran ha avançat, fins que l’administració reconegui el deute des de 2014 mitjançant un acord que garanteixi el seu retorn progressiu fins a final d’aquest nou cicle electoral”. Per a alguns professors, ha alertat, la retallada els suposa perdre més de 10.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia