Societat

SOCIETAT

Invertiran 1,8 milions d’euros en turisme a la demarcació de Girona

L’objectiu de l’Agència Catalana és atraure visitants fora de la temporada amb accions de màrqueting

La taula estratègica de l’aeroport rebrà 450.000 euros

L’Agència Catalana de Turisme (ACT) destinarà 1,8 milions d’euros en accions de màrqueting turístic a la demarcació de Girona el 2025. Segons informa l’ACN, la directora de l’ACT, Arantxa Calvera, ha presentat el programa d’accions a la demarcació per aquest any, on destaca una partida de 450.000 euros per a la taula estratègica de l’aeroport de Girona o 110.000 euros en accions vinculades als trams quatre i cinc del Grand Tour que passen per la demarcació de Girona. Calvera ha destacat que l’objectiu és atraure visitants fora de la temporada turística. Per això una de les accions previstes és fomentar el turisme actiu als Pirineus al llarg de tot l’any, no només en període de neu. La inversió gironina en aquest projecte és de 175.000 euros.

La directora de l’Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera, ha presentat el pla d’accions a la demarcació de Girona per aquest 2025 a 150 professionals del sector, avui en un acte a l’Auditori. Es tracta d’iniciatives que es faran per promocionar les comarques gironines. Una de les principals accions és la taula estratègica de l’aeroport de Girona liderada per la Generalitat de Catalunya, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i la Cambra de Comerç de Girona.

Més vols fora de l’estiu

Aquest 2025, el Govern aportarà 450.000 euros en aquesta taula estratègica per seguir promocionant la terminal gironina i captar noves aerolínies. Calvera ha detallat que la prioritat és “aconseguir més vols fora de la temporada turística”, on l’aeroport gironí registra molt bones dades de passatgers.

Per altra banda, l’ACT ha anunciat una partida de 175.000 euros per fer accions incloses en el projecte Pirineus 360. Aquest consisteix en promocionar les estacions d’esquí i la zona dels Pirineus al llarg de l’any per atraure turisme actiu fora de la temporada d’esquí. Això implica que algunes estacions mantinguin telecadires oberts a l’estiu per fer rutes de muntanya. Ara, l’objectiu és potenciar aquestes alternatives a la temporada de neu.

Des de l’any passat Catalunya compta amb el Grand Tour, un recorregut dividit en cinc etapes en què el públic pot anar visitant atractius turístics al mateix temps que descobreix zones amb potencial. A la demarcació de Girona hi passen dos trams d’aquest tour: el quatre i el cinc. Des de l’ACT invertiran 110.000 en accions turístiques que es faran en el territori gironí d’aquests dos trams.

Un altre puntal del pla d’accions a la demarcació és difondre el patrimoni gastronòmic de Girona aprofitant que Catalunya és Regió Mundial de la Gastronomia aquest 2025. Per això s’han convidat diferents influencers arreu de Catalunya i alguns d’ells estan a les comarques gironines per difondre els establiments i la gastronomia gironina de la mà de restaurants com ara el Miramar, Les Cols o el Celler de Can Roca.

Turisme de congressos

L’aposta de l’agència a la demarcació gironina també passa per fer accions i atraure turisme de congressos i també tirar endavant campanyes conjuntament amb el Patronat de Turisme Costa Brava Girona. La partida més gran de l’ACT a la demarcació, però, serà per a accions de publicitat amb gairebé 900.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]