Societat

Guerra a Europa

L’ONU fa palès “l’impacte devastador” en la infància de la guerra a Ucraïna

Un informe reporta almenys 669 infants morts, més de 1.800 ferits i dos milions i mig de desplaçats

Almenys 669 nens han mort, 1.833 han resultat ferits i gairebé dos milions i mig han deixat les seves llars a causa dels tres anys de conflicte a Ucraïna. Ho apunta un informe presentat per l’Oficina de l’ONU per als Drets Humans que destaca “l’impacte devastador” del conflicte bèl·lic en la infància del país.

L’informe alerta que la xifra de morts menors d’edat podria ser molt més alta, però en relació als que han estat plenament certificats, 521 van morir al territori controlat per Ucraïna i 148 a la zona ocupada per Rússia, segons el document publicat aquest divendres.

Pel que fa als desplaçats, 737.000 nens continuen a Ucraïna, tot i que lluny de les seves llars, i 1,7 milions són refugiats en altres nacions, molts d’ells separats d’algun dels seus progenitors, normalment el pare.

“Les hostilitats i l’ocupació d’una part d’Ucraïna per part de Rússia han causat greus abusos i un patiment inimaginable a milions de nens, els drets dels quals han estat vulnerats en tots els àmbits, deixant cicatrius profundes tant físiques com psicosocials”, ha destacat el màxim responsable de l’ONU per als Drets Humans, Volker Türk.

L’informe reconeix que no té xifres completes sobre el nombre de nens en territori ocupat desplaçats de forma forçosa a Rússia, una pràctica que segons la llei internacional constitueix un crim de guerra, tot i que subratlla que almenys hi va haver 200 en el primer any posterior a la invasió.

A la zona d’Ucraïna ocupada per Rússia, els nens també pateixen la imposició de l’educació de l’invasor, les restriccions a l’ús de l’idioma ucraïnès, i són sotmesos a una “ensenyament patriòtic” que, segons l’informe, els exposa a la propaganda bèl·lica.

“És clar que els nens ucraïnesos han viscut experiències molt dures a causa de la guerra: uns són refugiats a Europa, altres han estat víctimes directes, viuen sota la constant amenaça dels bombardejos, o pateixen lleis coercitives i polítiques de les autoritats russes a les zones ocupades”, ha conclòs Türk.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia