economia
La Cambra se suma a les veus que alerten de la gravetat de la crisi de Rodalies
Sosté que amb “bon” servei de tren, el “problema” de l’accés a l’habitatge també “seria d’una altra dimensió”
La Cambra de Comerç de Barcelona s’ha sumat avui a les veus que alerten de la gravetat de l’enèsima crisi de Rodalies. El president de l’organisme, Josep Santacreu, ha deixat clar que no és un problema puntual i ha qualificat “d’increïble” l’endarreriment en inversions a la xarxa de trens, contraposant la situació a Catalunya amb la de Madrid, recull l’ACN. Segons Santacreu, “ens hem de mentalitzar perquè el problema ve de molt lluny”, de manera que revertir-ho no serà immediat, caldran “canvis i més inversions”. El president de la Cambra ha alertat que aquest greu problema de mobilitat n’origina molts altres, ja que amb un “bon” servei de Rodalies, el “problema” de l’accés a l’habitatge també “seria d’una altra dimensió”.
També en matèria d’infraestructures, Santacreu ha apostat per la “modernització” de l’aeroport del Prat, més enllà de l’ampliació. “Al president d’Aena, que el conec i l’aprecio, el primer que li diria seria que faci la terminal satèl·lit, que no ho ha de demanar permís a ningú”, ha etzibat. En tot cas, demana “canviar el xip” i “posar al dia” el recinte perquè considera que “no està al nivell” dels 55 milions de passatgers que rep a l’any.
Sobre l’opa del BBVA al Sabadell, ha assegurat que les cambres catalanes estan “molt dolgudes” amb la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) per haver rebutjat les seves al·legacions. “És una mica sorprenent perquè nosaltres som una corporació de dret públic que per llei tenim l’encàrrec de representar l’economia, tenim una opinió que hem de poder plantejar”, ha remarcat. És per aquest motiu que la Cambra ha presentat un recurs per obrir la via judicial, tal com han fet altres organitzacions del món econòmic. Per ara, però, desconeixen l’abast que pot tenir aquesta via. En qualsevol cas, ha remarcat que està “en contra” de l’opa tal com està plantejada actualment i ha defensat que, en cas que l’operació tiri endavant, s’actuï “coordinadament” i des de Catalunya es demanin “contraprestacions”. “Hi ha d’haver garanties per a la petita i mitjana empresa i també per mantenir els centres d’ocupació de nivell a Catalunya”, ha apuntat.