Societat

societat

Llibertat amb càrrecs per a un detingut per agressió sexual a Terrassa

L’Ajuntament critica que la Justícia no ha protegit prou la víctima i condemna els fets

El jutge ha decretat llibertat amb càrrecs per a un detingut el cap de setmana per presumpta agressió sexual en un domicili de Terrassa. La denúncia assenyala dos agressors, però de moment els Mossos han detingut una persona, segons el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). Els fets es van denunciar el 23 de març i després que els Mossos detinguessin l’individu es va fer una roda de reconeixement en què la víctima el va identificar. En paral·lel, un informe forense no aclaria si hi havia hagut agressió. Amb aquestes proves, el jutge va decretar llibertat amb càrrecs, amb retirada del passaport i ordre d’allunyament de la denunciant. L’Ajuntament ha condemnat la presumpta agressió i ha lamentat les mesures cautelars.

El 31 de març va passar a disposició judicial del jutjat de guàrdia un detingut amb relació a aquesta denúncia. El magistrat, que no disposava de cap informe mèdic ni més informació que la declaració de la denunciant i els testimonis, va acordar una ordre de protecció per a la denunciant i va establir una ordre d’allunyament de 500 metres, a banda de prohibició de comunicació i compareixences setmanals, retirada de passaport i prohibició de sortida del territori per al detingut.

El 5 d’abril, el jutjat d’instrucció 1 de Terrassa, en funcions de guàrdia, va rebre un segon detingut amb relació a la suposada agressió sexual. La magistrada, atès que en aquest tràmit i davant les parts personades es van evidenciar “indicis contradictoris”, segons informa el TSJC, en va acordar la llibertat provisional a disposició del jutjat sempre que sigui requerit. Compartint el criteri del ministeri fiscal, no va acordar l’ordre de protecció sol·licitada.

En paral·lel, a principis d’abril, la dona va denunciar que havia rebut una trucada, suposadament del primer denunciat, a través de número ocult. El jutjat va obrir unes diligències i va oficiar la companyia telefònica perquè identifiqui des de quin número de telèfon va rebre la trucada i a qui pertany. En aquest moment encara no s’ha rebut resposta a aquesta petició, indica el TSJC.

L’Ajuntament crític

Des del consistori s’ha emès un comunicat en què l’equip de govern considera que “un cop més, les mesures judicials empreses davant la gravetat dels fets, no han protegit prou la víctima, tot vulnerant el seu dret a la seguretat”.

Alhora, l’Ajuntament ha anunciat que farà un estudi de “resolucions que desprotegeixen les víctimes d’agressions sexuals” per detectar “quines en són les causes i poder fer front a aquestes situacions de vulneració i exposició”.

Finalment, el consistori ha expressat una condemna “rotunda” davant la presumpta agressió, que “posa en relleu una realitat que recullen les dades dels Mossos d’Esquadra”, que, amb dades del 2023, apunten que el 60% de les víctimes de violència sexual són agredides per persones conegudes, majoritàriament per la parella o l’exparella, i que un 50% de les agressions tenen lloc en un entorn conegut, com la casa de l’agressor o la víctima.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]