societat
Nou servei amb 11 agents cívics per afavorir la convivència
L’Àrea de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Roses ha posat en marxa, a partir d’avui, un nou servei de sensibilització ciutadana a través d’un equip d’11 agents cívics. Els agents donaran la màxima difusió a les normes de convivència ciutadana i a les ordenances municipals. L’objectiu és establir un clima de civisme, convivència social i respecte mutu cap a l’espai públic i els drets dels altres, que fomenti relacions responsables i solidàries entre tota la ciutadania.
El servei s’inicia avui amb la incorporació de 6 agents i un coordinador, mentre que el proper mes de juny ho faran 4 agents més com a reforç per a la temporada d’estiu. Una tasca important encomanada als nous agents cívics és la sensibilització i divulgació, tant entre la població local com entre les persones visitants,de les normes de convivència i les ordenances municipals. Aspectes com la correcta gestió de residus domèstics i comercials, l’ús dels espais de càrrega i descàrrega, la circulació per part de vianants o patinets elèctrics, o la tinença d’animals de companyia, seran les temàtiques de les quals informaran, entre d’altres. També vetllaran per la conservació i l’ús respectuós dels espais públics i del mobiliari urbà.
Un altre objectiu del nou servei és fer de pont entre ciutadania i Ajuntament. La regidora de Seguretat Ciutadana, Olga Simarro, destaca que “els agents cívics desenvoluparan la seva tasca a peu de carrer, el contacte amb els ciutadans i les ciutadanes serà doncs constant, per la qual cosa podran recollir les seves demandes o suggeriments i donar trasllat als serveis municipals. Oferiran també tota una àmplia informació sobre els recursos i serveis que ofereix l’Ajuntament, per tal que tots els veïns estiguin ben informats.”
El servei d’agents cívics treballarà en coordinació amb el cos de Policia Local de Roses, tant en la planificació de campanyes i actuacions, com en el retorn de les tasques realitzades. Diàriament, l’equip d’agents comunicarà al coordinador el serveis duts a terme i, aquest, en farà trasllat a l’Àrea de Seguretat Ciutadana. Els casos d’incompliments de la normativa detectats, seran també posats en coneixement de l’Ajuntament, que avaluarà les mesures a prendre, podent-se arribar a tramitar sancions en cas que correspongui.
El servei funcionarà en horari de matí i tarda, tots els dies de la setmana, i tindrà una durada de 7 mesos (estarà operatiu fins a mitjans d’octubre), moment en què s’avaluarà de cares a mantenir-lo o incorporar canvis en funció de les necessitats detectades. Té un cost total de 204.347 euros.
Els agents compten amb una formació específica per realitzar les tasques encomanades, que han dut a terme al llarg dels darrers dies i treballaran en tot moment de manera coordinada amb la Policia.