Societat

Unió Europea

Brussel·les acusa TikTok d’incomplir la normativa sobre anuncis fraudulents i desinformació

La companyia xinesa s’enfronta a una multa del 6% de la seva facturació anual

La Comissió Europea ha acusat TikTok d’incomplir les exigències europees establertes a la Llei de Serveis Digitals sobre la prevenció d’anuncis fraudulents, campanyes de desinformació i operacions coordinades d’anuncis falsos inclosos en contextos electorals. Arran d’una investigació oberta el febrer del 2024, Brussel·les es planteja multar la plataforma xinesa perquè considera que “no ha facilitat la informació necessària sobre el contingut dels seus anuncis, sobre els usuaris als quals es dirigeix i sobre qui els paga”, segons indica en un comunicat que recull l’ACN.

En cas que les sospites de la Comissió s’acabin confirmant i la resposta de TikTok no sigui convincent, l’empresa s’enfrontaria a una multa que podria arribar al 6% de la seva facturació anual. L’executiu comunitari acusa TikTok d’haver incomplert l’obligació de publicar un repositori de publicitat, una eina perquè investigadors i membres de la societat civil “detectin anuncis fraudulents, campanyes d’amenaces híbrides i operacions d’informació coordinada i anuncis falsos, fins i tot en contextos electorals”.

A partir d’ara, la plataforma disposa d’un període per exercir el seu dret a defensar-se, examinant els documents de la Comissió i replicant als seus informes. En paral·lel, també s’enviaran consulten al Consell Europeu de Serveis Digitals.

No és el primer cas obert

L’anunci d’aquest dijous se suma a la investigació que la Comissió Europea va obrir contra TikTok el desembre de l’any passat, en considerar que la plataforma no va prendre les mesures suficients per prevenir la interferència externa durant les eleccions presidencials a Romania. A més, el regulador europeu encarregat de la protecció de dades (un organisme diferent de la CE) va imposar a principis de maig una multa de 530 milions d’euros a Tiktok per transferir dades d’europeus a la Xina sense la protecció requerida.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]