Societat

225.000 multes per cobrar

Trànsit encara no ha cobrat el 23% de les mul­tes que els Mos­sos d’Esqua­dra han impo­sat en els últims cinc anys. Segons dades del mateix depar­ta­ment d’Inte­rior, en el període que va del 2004 al 2007 hi ha acu­mu­la­des 225.379 san­ci­ons fer­mes –aque­lles que ja han exhau­rit tots els tràmits d’al·lega­ci­ons i són defi­ni­ti­ves– sense cobrar dels 983.340 expe­di­ents tan­cats en el mateix període.

El més sor­pre­nent de tot ple­gat és l’alt nivell de moro­si­tat dels san­ci­o­nats, ja que més d’un 10% de les san­ci­ons fer­mes de l’any 2004 encara s’han de cobrar. Gai­rebé 27.000 expe­di­ents cor­res­po­nents a san­ci­ons d’aquell any encara no s’han cobrat, sense que el Ser­vei Català de Trànsit (SCT) vul­gui fer pública quina quan­ti­tat repre­senta aquesta xifra de mul­tes.

La xifra d’impa­gats va crei­xent any rere any a mesura que s’apropa al 2008. Men­tre el nom­bre de san­ci­ons fer­mes creix per sota del 5%, les pen­dents de paga­ment es mul­ti­pli­quen per qua­tre. El SCT, encar­re­gat de ges­ti­o­nar el cobra­ment de les san­ci­ons, va decli­nar ana­lit­zar les dades, que van ser publi­ca­des en una res­posta par­la­mentària a la dipu­tada de CiU Elena Ribera. Un por­ta­veu va asse­gu­rar que els expe­di­ents impa­gats del 2007 cor­res­po­nen “a san­ci­ons impo­sa­des el 2007, cosa que no vol dir que la exi­gi­bi­li­tat de paga­ment de la sanció es fes necessària­ment durant aquell any”.

Ribera, però, con­si­dera que els expe­di­ents no cobrats són “exces­si­va­ment alts” a causa de la manca de capa­ci­tat per ges­ti­o­nar el volum de mul­tes i recur­sos que any rere any va en aug­ment. Ribera coin­ci­deix amb algu­nes veus que arri­ben des de l’inte­rior de trànsit de la manca de per­so­nal per afron­tar el crei­xe­ment de les san­ci­ons, que encara han cres­cut molt més durant el 2008. En aquest sen­tit, la dipu­tada de CiU ho va apro­fi­tar per cri­ti­car que “hi hagi molta diligència a l’hora de posar les mul­tes i poca capa­ci­tat de cobrar-les”, cosa que “redu­eix l’efecte pre­ven­tiu de les mul­tes i en canvi reforça l’opinió entre els con­duc­tors que són per afany recap­ta­tori”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.