El RACC avala la velocitat variable de Saura, però demana flexibilitat a les nits
Trànsit
El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ha avalat aquest dimecres l'aplicació de la velocitat variable als accessos a Barcelona, on es limitarà segons la congestió, la contaminació, els accidents i el clima, però ha demanat flexibilitat nocturna per anar a 100 per hora a la zona 80.
En roda de premsa, el director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, ha afirmat que el projecte del Servei Català de Trànsit (SCT), que es començarà a aplicar a partir del mes de gener de forma gradual, és un pas "interessant i positiu" que s'ha preparat de forma "rigorosa".
Flexibilitat
En qualsevol cas, ha demanat a la Generalitat que des de l'inici de la implantació de la velocitat variable aposti per la "flexibilitat" i permeti que a la primera corona de Barcelona –on regeix la limitació de la velocitat a 80 quilòmetres per hora– es permeti circular a 100 quilòmetres per hora a les nits.
"És una proposta clara i simple que apel·la a la responsabilitat del conductor, que així veurà que quan toca no córrer no pot córrer, però que, quan pot anar més de pressa, a la nit, pot anar a cent per hora", ha subratllat Nadal.
Tot i això, el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez-Moya, ha remarcat que el departament d'Interior, com ja va anunciar el conseller Joan Saura dilluns, no es planteja eliminar la limitació de la velocitat a la zona 80. "Respectarem els límits establerts", ha afirmat.
Discrepàncies
Nadal ha recordat que l'any passat el RACC va mostrar "reticències" a la implantació de la zona 80 i, malgrat que ha reconegut que ha comportat una notable reducció de la mortalitat (del 50%), ha afirmat que encara mantenen part de les discrepàncies sobre aquesta mesura.