Trànsit creu que la reducció en un 11% de la contaminació en la zona 80 valida la mesura
Trànsit
El director del Servei Català del Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, considera que la reducció en un 11% de les emissions d'òxid de nitrogen i partícules en suspensió en les vies on s'aplica el límit de velocitat màxima de 80 quilòmetres per hora, així com el descens de la sinistralitat, "validen" la mesura.
Pérez Moya opina que la "mesura té bons resultats" i ha destacat el que diuen els experts en mobilitat, que si es baixa la velocitat de 100 a 80, "es redueix la contaminació i el consum", a més de reforçar la seguretat vial.
"S'està en la línia d'aconseguir el que marca la Unió Europea", ha apuntat, cosa que vol dir que la "mesura era vàlida i els resultats positius". A més, ha qualificat "d'irresponsables" aquells que qüestionen els resultats perquè, a més de baixar la contaminació, s'han reduït un 36,8% els morts en accident, i al voltant del 30% els ferits.
"Es qüestiona la mesura per principi, sense cap tipus de rigor i sense una argumentació alternativa, una mesura que és positiva", ha afegit.
El director de Trànsit ha explicat que la limitació de 80 km/h ha permès registrar fins a 144 accidents menys durant el primer any d'implantació de la mesura, el 2008.
Un 30% menys de cues
Pérez Moya ha assegurat que en algunes vies limitades a 80 hi ha menys retencions, fins a un 30% menys de cues. "L'autopista C-32 ha tingut una millora que supera de llarg el 20%, encara que en d'altres vies la millora ha sigut d'un 10% o un 8%", ha remarcat.