La Generalitat comença dilluns a inspeccionar l'ús del català en l'hostaleria
Llengua
La Generalitat comença aquest dilluns una campanya informativa d'inspecció per comprovar si el sector de l'hostaleria compleix la llei de política lingüística. La normativa estableix que en tots els establiments hi ha d'haver un mínim d'una persona que entengui el català, encara que no estigui obligada a parlar-lo. També obliga a tenir rètols, cartes del menú i fulls de reclamació en català.
Segons ha informat TV3, en cas que es detectin irregularitats s'obrirà una acta informativa i es donaran a l'establiment tres mesos perquè es rectifiqui. Transcorregut aquest temps, l'advertència podria convertir-se en sanció.
L'hostaleria és el sector que acumula més queixes dels consumidors relacionades amb els drets lingüístics. El 2008 es van presentar 1.500 denúncies en total. Segons el director general de Turisme de la Generalitat, Joan Carles Vilalta, la campanya afectarà "zones d'alta afluència turística".