Societat

Cauen les reserves per a Cap d'Any

Consum

Les reser­ves per als sopars de Cap d'Any han cai­gut entre el 18 i el 20%, segons la Fede­ració Inter­co­mar­cal d'Hos­ta­le­ria i Res­tau­ració de Bar­ce­lona (FIHR). El pre­si­dent d'aquesta enti­tat, Enric Gené, va expli­car ahir a aquest diari que hi ha una "diferència abis­mal" entre la situ­ació que viu actu­al­ment el sec­tor i la d'anys enrere. "Fa dos anys a tots els locals els fal­tava per­so­nal en aquesta època i hi havia tanta demanda que fins i tot ens vam plan­te­jar anar a bus­car tre­ba­lla­dors de fora. Con­trac­tar en ori­gen, com en l'agri­cul­tura", va afir­mar. Enguany, però, "els currículums de cam­brers se'ns amun­te­guen".

Segons el pre­si­dent de la FIHR, la crisi es fa sen­tir a tot arreu, però de tots els esta­bli­ments rela­ci­o­nats amb la res­tau­ració els que estan notant més el mal moment són els de gamma mit­jana-alta. "Aquest any no hi ha ni ale­gria ni over­bo­okings", con­firma Gené. Molts esta­bli­ments no només man­te­nen els preus, sinó que alguns "els abai­xen".

Ha man­tin­gut els preus de l'any pas­sat per al sopar de Cap d'Any, per exem­ple, l'Hotel Juan Car­los I, un dels més luxo­sos de la ciu­tat, que ahir només tenia un 70% de reser­ves fetes. "Històrica­ment, un dia com avui ja estava tot reser­vat", expli­cava un por­ta­veu de l'esta­bli­ment. Des de l'Hotel Arts, per la seva banda, s'asse­gu­rava que man­te­nien una xifra simi­lar de reser­ves en relació a l'any pas­sat, però es con­fir­mava una tendència: que les reser­ves s'han fet més tard.

Això és, jus­ta­ment, el que més ha notat el Grup Cac­heiro, que té, entre d'altres, els res­tau­rants Teno­rio, Teli­rium, Tro­ba­dor, el Gran Café i els Divi­nus de Bar­ce­lona. Una por­ta­veu del grup mani­fes­tava que per a aquest Cap d'Any "està pas­sant com ens ha pas­sat amb els sopars d'empresa, que tot­hom ha espe­rat a l'últim moment". "La majo­ria de reser­ves van començar fa quinze dies", afe­geix.

La mateixa situ­ació del sec­tor de la res­tau­ració es repe­teix en el sec­tor dels bars, dis­co­te­ques i sales de festa. Per això la majo­ria d'aquests locals s'estan inven­tant ofer­tes per temp­tar els cli­ents.

"Des d'un pri­mer moment vam pen­sar que la millor oferta que podíem fer per cap­tar cli­ents era abai­xar els preus, i per això aquest any molts dels locals que tenim afi­li­ats estan ofe­rint l'entrada de la nit de Cap d'Any i una o dues copes per 20 o 25 euros, més barat que l'any pas­sat". Així ho explica Fer­nando Martínez, pre­si­dent de la Fede­ració Cata­lana de Locals d'Oci Noc­turn (Feca­lon).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.