L'Ajuntament de Barcelona sotmetrà les campanyes publicitàries a examen previ del CAC
El ple de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat sotmetre a partir d'ara a un examen previ del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC) les campanyes publicitàries del consistori. El CAC va demanar el dimecres 25 de març la retirada de la publicitat referent a la campanya "Visc(a) Barcelona-Fent Barcelona" perquè les campanyes institucionals "només poden tenir com a objecte la informació sobre els serveis bàsics".
En referència a aquesta campanya, el portaveu de CiU, Xavier Trias, ha exigit depurar "responsabilitats polítiques" pel que considera "una transgressió indignant de la llei audiovisual", i el portaveu del PP, Alberto Fernández Díaz, ha recordat que l'Ajuntament "gasta 60.000 euros al dia en publicitat".
Accés gratuït per als aturats
El ple també ha decidit per consens pagar íntegrament les activitats culturals, formatives o esportives que els aturats portin a terme als centres cívics i poliesportius municipals, una iniciativa que pretén evitar una "fractura social", segons Jordi Portabella (ERC).
Portabella, impulsor de la proposició aprovada per unanimitat, ha recordat que actualment existeixen "84.278 aturats a la ciutat" que es troben "en risc de caure en situació d'exclusió social", i ha instat l'equip de govern a adoptar mesures de flexibilització fiscal davant la crisi econòmica, una mesura que serà efectiva l'1 de juny.
Altres acords aprovats han estat la reforma dels Jardins de Màlaga, la recollida pneumàtica de residus a la Vila Olímpica i la integració de Barcelona a la Xarxa de Ciutats AVE.