Societat
Air Comet es va negar a volar durant les festes
Foment sosté que Díaz Ferrán va refusar un pla del banc que l’hi hauria permès
La secretària d’Estat de Transports, Concepción Gutiérrez, va contradir ahir els arguments de Gerardo Díaz Ferrán, president d’Air Comet i de la CEOE, sobre el tancament de la companyia, ja que va assegurar que l’empresari va rebutjar operar fins al 10 de gener tot i que el banc l’hi permetia (cosa que hauria estalviat tot el caos de l’operació Nadal).
Gutiérrez va revelar en roda de premsa que el banc al qual Air Comet deu el lloguer dels avions, el Nordbank, va oferir a la companyia la possibilitat de fer un “tancament ordenat” de l’empresa, pla que li permetia volar fins a aquesta data amb la condició de no seguir venent bitllets d’avió. Díaz Ferrán havia assegurat, en canvi, que el banc alemany va negar-li el finançament.
Segons Gutiérrez, el govern central va aconseguir aquesta pròrroga després que la mateixa aerolínia li demanés que intervingués però, després d’aconseguir que el banc hi accedís, Air Comet va rebutjar l’oferta al·legant que “no tenia diners per pagar el combustible dels avions”.
La secretària d’Estat de Transports va anunciar que l’executiu es personarà com a part afectada en el concurs de creditors d’Air Comet i va assegurar que reclamarà “fins a l’últim cèntim” que ha posat el govern “per resoldre un problema creat per una companyia privada” per “una mala gestió i ineficiència”.
D’altra banda, va preguntar a Díaz Ferrán si la “recomanació” que va fer de no viatjar amb l’aerolínia és vàlida per a la resta d’empreses del seu grup.
El ministeri havia noliejat fins ahir 3 avions a Sud-amèrica, en què han viatjat 969 afectats pel tancament, mentre que 126 afectats més han estat recol·locats en altres vols.
Gutiérrez va revelar en roda de premsa que el banc al qual Air Comet deu el lloguer dels avions, el Nordbank, va oferir a la companyia la possibilitat de fer un “tancament ordenat” de l’empresa, pla que li permetia volar fins a aquesta data amb la condició de no seguir venent bitllets d’avió. Díaz Ferrán havia assegurat, en canvi, que el banc alemany va negar-li el finançament.
Segons Gutiérrez, el govern central va aconseguir aquesta pròrroga després que la mateixa aerolínia li demanés que intervingués però, després d’aconseguir que el banc hi accedís, Air Comet va rebutjar l’oferta al·legant que “no tenia diners per pagar el combustible dels avions”.
La secretària d’Estat de Transports va anunciar que l’executiu es personarà com a part afectada en el concurs de creditors d’Air Comet i va assegurar que reclamarà “fins a l’últim cèntim” que ha posat el govern “per resoldre un problema creat per una companyia privada” per “una mala gestió i ineficiència”.
D’altra banda, va preguntar a Díaz Ferrán si la “recomanació” que va fer de no viatjar amb l’aerolínia és vàlida per a la resta d’empreses del seu grup.
El ministeri havia noliejat fins ahir 3 avions a Sud-amèrica, en què han viatjat 969 afectats pel tancament, mentre que 126 afectats més han estat recol·locats en altres vols.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.