Societat
Barcelona, dividida pel Tour
L'arribada de la cursa separarà la ciutat en dues meitats aquest dijous i divendres. Els gremis avisen que hi haurà problemes de trànsit
Si es compleixen les previsions de l'organització, la serp multicolor del Tour arribarà demà dijous als carrers de Barcelona a partir de tres quarts de cinc. Una hora i mitja abans començarà a passar la caravana publicitària de la Grande Boucle. Durant gairebé tres hores, Barcelona patirà les conseqüències d'acollir la cursa ciclista més important del món i quedarà dividida de nord a sud, des de l'entrada pel carrer Guipúscoa fins a la plaça Espanya, per on els corredors enfilaran cap a la muntanya de Montjuïc.
L'operació es repetirà l'endemà al matí, divendres, amb el pas de la sortida neutralitzada -sense cursa, només d'exhibició- de la següent etapa de la cursa. En aquest cas, la ciutat quedarà dividida de nord a sud. Armstrong, Contador i companyia faran les primeres pedalades pel Paral·lel per anar a buscar el passeig de Gràcia i dirigir-se cap a Sant Cugat, on es tallaran tres hores les avingudes Gràcia i Rius i Taulet; aquest tall s'anirà repetint per les carreteres del Vallès, el Bages, el Solsonès i l'Alt Urgell, fins que el Tour arribi a Andorra.
Barcelona s'ha preparat a consciència per al repte logístic que suposa acollir un final d'etapa del Tour. Unes 3.400 persones participaran en el dispositiu de seguretat i trànsit, per mirar que desenes de milers de barcelonins i catalans gaudeixin de l'espectacle.
Una altra cosa seran, però, les conseqüències que tindran per a la vida diària de la ciutat dos talls de trànsit de tres hores en un total de 22 quilòmetres. L'afectació provocarà embussos als carrers que creuen les vies per on passarà la cursa. Per això la Guàrdia Urbana mobilitzarà centenars d'agents. A més, per garantir la seguretat al tram final hi haurà un agent de policia cada 25 metres.
Avui i demà la grua municipal també tindrà feina, ja que s'hauran de retirar tots els cotxes que estiguin aparcats en el recorregut. L'Ajuntament, però, serà indulgent amb els conductors despistats i els perdonarà la multa, tot i que igualment hauran d'anar als dipòsits municipals a buscar els seus vehicles. El dispositiu de neteja dels carrers i retirada de vehicles es posa en marxa avui mateix.
Tot i el desplegament policial, els taxistes adverteixen que els problemes poden ser greus. El secretari general de la Federació Catalana del Taxi, Josep Maria Goñi, explica que "sempre que hi ha una situació d'aquest tipus es generen problemes, però el perjudicis són compensats pel prestigi d'acollir el Tour". Goñi, en tot cas, reclama que l'esforç econòmic que fa la ciutat per acollir la cursa -1,5 milions- també el faci per promocionar l'esport de base.
Com el taxi, la majoria de gremis i associacions es mostren favorables a acollir la ronda francesa. El president dels Eixos Comercials de Barcelona, Joan Mateu, considera que la promoció de la ciutat que farà el Tour és absolutament positiva i minimitza els efectes negatius que la cursa pugui causar a la ciutat. "Som una ciutat acostumada a gaudir de l'esport i a utilitzar el carrer per a celebracions", explica Mateu, que qualifica de "trasbals col·lectivament acceptat" el pas del Tour per la ciutat. Mateu tampoc qüestiona la despesa que en temps de crisi suposa l'arribada del Tour a la ciutat i assegura que "és justament ara quan cal fer aquestes operacions per rellançar Barcelona".
Tampoc el Gremi de Garatges, un dels més afectats pel tancament de carrers, es queixa del traçat que faran els ciclistes per la ciutat. El seu secretari general, Vicenç Artigas, considera que les afectacions són mínimes i els associats del gremi estan convenientment informats del pas de la cursa per la ciutat. Només un garatge de la rambla de Guipúscoa quedarà bloquejat del tot demà dijous.
L'operació es repetirà l'endemà al matí, divendres, amb el pas de la sortida neutralitzada -sense cursa, només d'exhibició- de la següent etapa de la cursa. En aquest cas, la ciutat quedarà dividida de nord a sud. Armstrong, Contador i companyia faran les primeres pedalades pel Paral·lel per anar a buscar el passeig de Gràcia i dirigir-se cap a Sant Cugat, on es tallaran tres hores les avingudes Gràcia i Rius i Taulet; aquest tall s'anirà repetint per les carreteres del Vallès, el Bages, el Solsonès i l'Alt Urgell, fins que el Tour arribi a Andorra.
Barcelona s'ha preparat a consciència per al repte logístic que suposa acollir un final d'etapa del Tour. Unes 3.400 persones participaran en el dispositiu de seguretat i trànsit, per mirar que desenes de milers de barcelonins i catalans gaudeixin de l'espectacle.
Una altra cosa seran, però, les conseqüències que tindran per a la vida diària de la ciutat dos talls de trànsit de tres hores en un total de 22 quilòmetres. L'afectació provocarà embussos als carrers que creuen les vies per on passarà la cursa. Per això la Guàrdia Urbana mobilitzarà centenars d'agents. A més, per garantir la seguretat al tram final hi haurà un agent de policia cada 25 metres.
Avui i demà la grua municipal també tindrà feina, ja que s'hauran de retirar tots els cotxes que estiguin aparcats en el recorregut. L'Ajuntament, però, serà indulgent amb els conductors despistats i els perdonarà la multa, tot i que igualment hauran d'anar als dipòsits municipals a buscar els seus vehicles. El dispositiu de neteja dels carrers i retirada de vehicles es posa en marxa avui mateix.
Tot i el desplegament policial, els taxistes adverteixen que els problemes poden ser greus. El secretari general de la Federació Catalana del Taxi, Josep Maria Goñi, explica que "sempre que hi ha una situació d'aquest tipus es generen problemes, però el perjudicis són compensats pel prestigi d'acollir el Tour". Goñi, en tot cas, reclama que l'esforç econòmic que fa la ciutat per acollir la cursa -1,5 milions- també el faci per promocionar l'esport de base.
Com el taxi, la majoria de gremis i associacions es mostren favorables a acollir la ronda francesa. El president dels Eixos Comercials de Barcelona, Joan Mateu, considera que la promoció de la ciutat que farà el Tour és absolutament positiva i minimitza els efectes negatius que la cursa pugui causar a la ciutat. "Som una ciutat acostumada a gaudir de l'esport i a utilitzar el carrer per a celebracions", explica Mateu, que qualifica de "trasbals col·lectivament acceptat" el pas del Tour per la ciutat. Mateu tampoc qüestiona la despesa que en temps de crisi suposa l'arribada del Tour a la ciutat i assegura que "és justament ara quan cal fer aquestes operacions per rellançar Barcelona".
Tampoc el Gremi de Garatges, un dels més afectats pel tancament de carrers, es queixa del traçat que faran els ciclistes per la ciutat. El seu secretari general, Vicenç Artigas, considera que les afectacions són mínimes i els associats del gremi estan convenientment informats del pas de la cursa per la ciutat. Només un garatge de la rambla de Guipúscoa quedarà bloquejat del tot demà dijous.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.