Societat

Hereu tanca el debat donant per fet el tramvia a la Diagonal

“Fa dos anys vaig dir que transformaria la Diagonal i que hi faria passar el tramvia”, avisa

L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, no està gens còmode amb els dubtes que s’han generat des de divendres passat sobre la presència del tramvia en el projecte executiu que es presentarà el juny del 2011, un any després que els ciutadans hagin decidit si cal reformar o no la gran avinguda i, si és així, quina de les dues opcions (bulevard o rambla) triomfen en la consulta que es farà entre el 10 i el 16 de maig. Per això Hereu ha decidit tirar d’hemeroteca per reivindicar que ell no s’ha mogut des de fa dos anys en la reivindicació de la transformació de la Diagonal amb tramvia, sí o sí. “Fa dos anys vaig dir que transformaria la Diagonal i que hi faria passar el tramvia; la meva posició no ha canviat en res”, va apuntar.

Malgrat que els dubtes sobre la presència del tramvia es van expressar des del seu partit, sobretot per acontentar ERC –potser la manera poc contundent va donar peu als equívocs–, Hereu va aprofitar una reunió amb la plataforma Diagonal per a Tothom, amb qui comparteix la idea del gran canvi de mentalitat per donar prioritat al transport públic per la gran avinguda, per deixar les coses clares.

Contrast de propostes
Es dóna la circumstància que les dues propostes de l’Ajuntament de Barcelona són, de fet, molt més radicals en l’expulsió del vehicle privat que la proposta que ha fet la plataforma que agrupa la FAVB, CCOO, PTP, BACC o Ecologistes en Acció, la qual defensava dos carrils laterals per al transport privat.

El portaveu de la plataforma, Ricard Riol, va remarcar després de la trobada que la reforma de la Diagonal “no és un desviament de trànsit sinó que comporta tot un canvi modal per transportar més gent amb menys trànsit”. Riol, que diumenge va ser un dels primers que va visitar l’exposició sobre la reforma que s’ha muntat en una carpa als Jardinets de Gràcia, no es va decantar per cap de les dues opcions que planteja l’Ajuntament, però va lliurar un mapa a l’alcalde que posa de manifest que “el que col·lapsa l’Eixample és la falta de transport públic” i va recalcar la importància de connectar les dues xarxes actuals de tramvia, el Trambaix i el Trambesòs, per multiplicar la potencialitat d’aquest mitjà de transport.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.