Societat

Els veïns s’avancen a Hereu i llancen el seu pla Diagonal

La plataforma de 9 entitats planteja una avinguda amb una part central per a tramvia i Retbus, dos carrils de vehicle privat per banda i carril bici a costat muntanya

El compte enrere per a la con­sulta popu­lar per a la reforma de la Dia­go­nal ja fa dies que ha començat, però a l’Ajun­ta­ment sem­bla que no tenen pressa per donar a conèixer el con­tin­gut de les dues opci­ons que volen sot­me­tre a votació (ho podrien fer la set­mana que ve), a banda de la ter­cera opció de rebuig de les altres dues, impo­sada per CiU.

Tant és així que, quan fal­ten menys de dos mesos per a la con­sulta i quan hi haurà la Set­mana Santa pel mig, els veïns orga­nit­zats a l’entorn de la pla­ta­forma Dia­go­nal per a Tot­hom s’han avançat a l’Ajun­ta­ment i ahir van pre­sen­tar la seva pro­posta de cinc punts “bas­tant” irre­nun­ci­a­bles.

Així els va defi­nir un dels por­ta­veus de la pla­ta­forma, el pre­si­dent de la PTP (Pro­moció del Trans­port Públic), Ricard Riol, que va deta­llar, acom­pa­nyat de repre­sen­tants de la FAVB, de l’OCUC i de CCOO, una pro­posta que passa per des­ti­nar la part cen­tral de la calçada al tram­via i als busos de gran capa­ci­tat Ret­bus, dei­xar el vehi­cle pri­vat en dos car­rils a banda i banda i ubi­car un car­ril bici únic al cos­tat mun­ta­nya, a més d’ampliar les vore­res per donar un espai generós a l’arbrat i a vore­res que afa­vo­rei­xin la implan­tació de nou comerç.

Trànsit intern
La pro­posta, que incor­pora la nove­tat dels busos de gran capa­ci­tat de 24 metres que ara fa dues set­ma­nes van pre­sen­tar com a pro­jecte l’Ajun­ta­ment i TMB, insis­teix en el trans­port públic i sobre­tot en la con­nexió del tram­via per tota la Dia­go­nal com a prin­ci­pal mesura per reduir el trànsit d’una zona amb una forta mobi­li­tat interna. “El 90% del trànsit de la Dia­go­nal és intern”, va apun­tar ahir Jordi Giró (FAVB). “Un tram­via ple equi­val a vuit car­rils de vehi­cle pri­vat con­ges­ti­o­nats”, va afe­gir Riol. Segons la pla­ta­forma, la xarxa de Ret­bus hau­ria d’enge­gar-se abans que es facin les obres del tram­via i pre­veure un esce­nari de futur en què el mapa de trans­port de Bar­ce­lona deixi el metro –amb la L9– per als des­plaçaments llargs en la regió metro­po­li­tana, de Cas­tell­de­fels a Mont­gat, i opti pel tram­via i els dife­rents tipus d’autobús per als des­plaçaments curts.

La pla­ta­forma, que inte­gra altres enti­tats com l’Asso­ci­ació de Pati­na­dors, el Bici­cleta Club, Cata­lu­nya Camina, Gre­en­pe­ace, Eco­lo­gis­tes en Acció i el P(A)T, té una postura més nego­ci­a­ble en altres punts del seu pla, com la pre­ser­vació de l’arbrat actual, que con­si­dera que “en almenys una de les dues opci­ons s’ha de pre­ser­var al màxim”, o en la ubi­cació del car­ril bici, en què es mos­tren par­ti­da­ris de limi­tar-lo a una banda de l’avin­guda.
En un to més polític, els dife­rents por­ta­veus de la pla­ta­forma van car­re­gar con­tra l’Ajun­ta­ment, que, després d’haver ini­ciat el debat en el Con­sell de Ciu­tat i d’haver-se plan­te­jat fins a dotze pro­pos­tes, no ha tren­cat el seu silenci admi­nis­tra­tiu per defi­nir dues opci­ons i “pot into­xi­car la con­sulta pública”.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.