Societat
Veto a una campanya de Plataforma per la Llengua
L’entitat afirma que TMB no els ha permès posar publicitat als autobusos i el metro de Barcelona
La Plataforma per la Llengua ha denunciat que l’empresa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) els ha vetat la seva darrera campanya publicitària, la que du per lema El català suma i que llança ara en motiu dels quinze anys del naixement de l’entitat. TMB va negar aquests fets.
El portaveu de la Plataforma, Martí Gasull, va explicar que “l’empresa que ens va fer la campanya es va posar en contacte amb l’empresa de publicitat que té la concessió als transports de Barcelona. No hi va haver cap problema. El problema va arribar quan aquesta empresa va presentar la campanya a TMB i aquesta, ens diuen els nostres comercials, va rebutjar-la”.
Segons Gasull, després de rebre la negativa de TMB els responsables de Plataforma “vam decidir demanar personalment audiència a TMB i els directius d’aquesta han acceptat mantenir la reunió”. “Suposem –va especificar–que hi deu haver hagut algun error a nivell comercial i que es podrà solucionar”.
Se solucioni o no, el que és clar és que la primera part de la campanya, la que amb l’objectiu de denunciar la situació precària de la llengua catalana informa de les desigualtats en el món del cinema (a la foto), ja no serà a temps de lluir als busos de Barcelona.
“No en sabem res”
Transports Metropolitans de Barcelona va assegurar ahir que desconeix l’afer i va atribuir la responsabilitat del malentès a l’empresa que té l’adjudicació de la publicitat als transports barcelonins. “Nosaltres, ni estem a favor ni en contra de la campanya. En realitat no tenim cap opinió sobre el tema”, va dir un portaveu de TMB. En tot cas, va afegir que l’empresa no té “cap problema ni res en contra” de la Plataforma per la Llengua i les campanyes que puguin fer.
El català suma, la nova campanya de la Plataforma, parteix de la base que el català està lluny del reconeixement polític de què gaudeixen altres llengües amb el mateix pes demogràfic a la UE. Amb el lema Ep!, vol cridar l’atenció sobre una sèrie de xifres i missatges que posen de manifest la vitalitat i el pes del català en molts àmbits econòmics i culturals de la nostra societat i, alhora, la discriminació a què està subjecta la llengua.
La campanya es visualitza gràficament amb la metàfora d’una construcció de Lego per donar a entendre “que la llengua la fem entre tots peça a peça”.
Al cinema
La campanya, que s’estructurarà en quatre parts i durarà fins a finals d’anys, comença denunciant què passa en l’àmbit del cinema. Segons l’entitat, tot i que els espectadors que van a veure cinema en català no para de créixer, només un 3% de les pel·lícules que es poden veure a Catalunya estan doblades al català. La plataforma entén que “els interessos mercantils posen traves a la distribució de cinema en català”.
L’entitat, nascuda el 1993, va rebre l’any passat el Premi Nacional de cultura a la projecció social.
El portaveu de la Plataforma, Martí Gasull, va explicar que “l’empresa que ens va fer la campanya es va posar en contacte amb l’empresa de publicitat que té la concessió als transports de Barcelona. No hi va haver cap problema. El problema va arribar quan aquesta empresa va presentar la campanya a TMB i aquesta, ens diuen els nostres comercials, va rebutjar-la”.
Segons Gasull, després de rebre la negativa de TMB els responsables de Plataforma “vam decidir demanar personalment audiència a TMB i els directius d’aquesta han acceptat mantenir la reunió”. “Suposem –va especificar–que hi deu haver hagut algun error a nivell comercial i que es podrà solucionar”.
Se solucioni o no, el que és clar és que la primera part de la campanya, la que amb l’objectiu de denunciar la situació precària de la llengua catalana informa de les desigualtats en el món del cinema (a la foto), ja no serà a temps de lluir als busos de Barcelona.
“No en sabem res”
Transports Metropolitans de Barcelona va assegurar ahir que desconeix l’afer i va atribuir la responsabilitat del malentès a l’empresa que té l’adjudicació de la publicitat als transports barcelonins. “Nosaltres, ni estem a favor ni en contra de la campanya. En realitat no tenim cap opinió sobre el tema”, va dir un portaveu de TMB. En tot cas, va afegir que l’empresa no té “cap problema ni res en contra” de la Plataforma per la Llengua i les campanyes que puguin fer.
El català suma, la nova campanya de la Plataforma, parteix de la base que el català està lluny del reconeixement polític de què gaudeixen altres llengües amb el mateix pes demogràfic a la UE. Amb el lema Ep!, vol cridar l’atenció sobre una sèrie de xifres i missatges que posen de manifest la vitalitat i el pes del català en molts àmbits econòmics i culturals de la nostra societat i, alhora, la discriminació a què està subjecta la llengua.
La campanya es visualitza gràficament amb la metàfora d’una construcció de Lego per donar a entendre “que la llengua la fem entre tots peça a peça”.
Al cinema
La campanya, que s’estructurarà en quatre parts i durarà fins a finals d’anys, comença denunciant què passa en l’àmbit del cinema. Segons l’entitat, tot i que els espectadors que van a veure cinema en català no para de créixer, només un 3% de les pel·lícules que es poden veure a Catalunya estan doblades al català. La plataforma entén que “els interessos mercantils posen traves a la distribució de cinema en català”.
L’entitat, nascuda el 1993, va rebre l’any passat el Premi Nacional de cultura a la projecció social.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.