Societat
Educació limita l'ampliació de l'horari lectiu dels mestres
Planteja aplicar el pla amb caràcter experimental en uns 300 centres | Destaca en una missiva el caràcter voluntari de la mesura
No tots els docents podran acollir-se finalment a la possibilitat d'ampliar la jornada lectiva el curs que ve a canvi d'una retribució addicional, d'acord amb l'última proposta plantejada ahir pel departament d'Educació a la taula sindical de negociació, i debatuda prèviament amb les juntes de directors.
Després que el conseller d'Educació, Ernest Maragall, anunciés fa dos mesos la congelació de la polèmica mesura davant la falta de suport dels directors i a pocs dies de la convocatòria de vaga del 19 de març (en què la proposta va convertir-se en un dels principals arguments de la protesta), la conselleria va penjar ahir a la xarxa telemàtica educativa una carta adreçada als docents en què planteja que la mesura es dugui a terme "amb caràcter experimental" en els centres que tenen un pla d'autonomia (al voltant de 300) i que s'hi vulguin acollir de manera voluntària.
En l'escrit, Educació planteja dues possibilitats: d'una banda, que els docents amb càrrecs de coordinació puguin renunciar a la reducció d'hores lectives associades a aquestes tasques per ampliar la dedicació lectiva ordinària i, d'altra banda, "en alguns casos concrets", que mestres i professors "exerceixin una dedicació lectiva setmanal superior a l'establerta amb caràcter general, si prèviament hi ha una manifestació de disponibilitat i conformitat". En tots dos casos, el professorat "incrementarà el seu horari fix de permanència al centre sense superar les 37,5 hores setmanals de jornada laboral" i "percebrà un component del complement específic".
En la missiva, firmada pel director general de Recursos del Sistema Educatiu, Camil Fortuny, i d'Educació Bàsica i Batxillerat, Jaume Graells, Educació insisteix que es tracta de "propostes" que "seran estudiades" pels sindicats, que "abans de dijous" manifestaran el seu parer.
Després que el conseller d'Educació, Ernest Maragall, anunciés fa dos mesos la congelació de la polèmica mesura davant la falta de suport dels directors i a pocs dies de la convocatòria de vaga del 19 de març (en què la proposta va convertir-se en un dels principals arguments de la protesta), la conselleria va penjar ahir a la xarxa telemàtica educativa una carta adreçada als docents en què planteja que la mesura es dugui a terme "amb caràcter experimental" en els centres que tenen un pla d'autonomia (al voltant de 300) i que s'hi vulguin acollir de manera voluntària.
En l'escrit, Educació planteja dues possibilitats: d'una banda, que els docents amb càrrecs de coordinació puguin renunciar a la reducció d'hores lectives associades a aquestes tasques per ampliar la dedicació lectiva ordinària i, d'altra banda, "en alguns casos concrets", que mestres i professors "exerceixin una dedicació lectiva setmanal superior a l'establerta amb caràcter general, si prèviament hi ha una manifestació de disponibilitat i conformitat". En tots dos casos, el professorat "incrementarà el seu horari fix de permanència al centre sense superar les 37,5 hores setmanals de jornada laboral" i "percebrà un component del complement específic".
En la missiva, firmada pel director general de Recursos del Sistema Educatiu, Camil Fortuny, i d'Educació Bàsica i Batxillerat, Jaume Graells, Educació insisteix que es tracta de "propostes" que "seran estudiades" pels sindicats, que "abans de dijous" manifestaran el seu parer.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.