Societat
Brutícia i inseguretat sota les vies de Badal
La notícia del lector
Les vies de tren constitueixen una cicatriu històrica a Sants que, segons Cristina Bosch, “parteix el barri en dos i afavoreix racons de brutícia i d’inseguretat”. Aquesta veïna del barri de Badal creu que l’exemple més gràfic d’aquesta realitat són els passos de vianants subterranis que hi ha per creuar les vies i anar d’una banda a l’altra de la rambla de Badal. “Semblen impropis d’una ciutat com la nostra: tenen poca llum i goteres, són estrets, estan plens de brutícia i pintades i s’hi produeixen nombrosos atracaments”, denuncia; “quan és fosc no convida a anar-hi”.
Com ella, molts veïns eviten passar-hi si poden i això que, segons relata la Cristina, és l’única forma de creuar les vies de Rodalies i la nova del tren de gran velocitat (TGV) a l’altura de la ronda del Mig. Si es vol triar un camí alternatiu cal desplaçar-se cinc carrers cap una banda o bé tres cap a l’altra. “Si no vols passar per allà trigues vint minuts a fer la volta”, diu la Cristina, que critica “la deixadesa” de l’Ajuntament de Barcelona en el manteniment del pas subterrani. També des de l’Associació de Veïns de Badal denuncien l’estat del passadís –fosc i humit– i el defineixen com “una autèntica ratera”.
Des de l’Ajuntament apunten que tenen constància de les queixes de Sants i la Bordeta sobre l’estat deficient del pas per a vianants i asseguren que si hi ha reclamacions relatives al manteniment que tenen solució, s’actua sobre el motiu de la queixa. “S’intenta que les condicions siguin les millors tenint en compte que s’estan fent unes obres”, afegeixen des de la regidoria d’Urbanisme.
Cobertura
També assenyalen que el projecte de cobertura i urbanització de les vies de l’accés ferroviari a Sants permetrà realitzar millores tant en aquest pas com en els de Riera de Tena i Riera Blanca, actualment tancats per les obres del TGV a tot el barri de Sants. Així, segons fonts municipals, el nou pas de Badal serà “el doble d’ample, tindrà més llum i serà més obert”. Amb tot, no es preveu que entri en funcionament fins que la cobertura de les vies estigui acabada i es comenci a treballar en l’adequació dels carrers de tot el voltant.
Magatzem
L’acumulació de materials d’obra i maquinària sobre la rambla ha allargat, a més, el pas soterrat de Badal uns metres més a banda i banda de la planxa de vies. Però als veïns els caldrà paciència, tenint en compte que les obres al barri es perllongaran força temps, entre les vies i l’estació.
Els mateixos operadors del mercat de Sants s’han queixat de la baixada de vendes per la repercussió de les obres. Els camions que accedeixen a les vies del TGV entren fins a la cicatriu pels carrers que envolten el mercat. L’Ajuntament els compensarà amb ajuts i promocions comercials i aturant les obres durant la campanya immediatament prèvia als dies de Nadal.
Com ella, molts veïns eviten passar-hi si poden i això que, segons relata la Cristina, és l’única forma de creuar les vies de Rodalies i la nova del tren de gran velocitat (TGV) a l’altura de la ronda del Mig. Si es vol triar un camí alternatiu cal desplaçar-se cinc carrers cap una banda o bé tres cap a l’altra. “Si no vols passar per allà trigues vint minuts a fer la volta”, diu la Cristina, que critica “la deixadesa” de l’Ajuntament de Barcelona en el manteniment del pas subterrani. També des de l’Associació de Veïns de Badal denuncien l’estat del passadís –fosc i humit– i el defineixen com “una autèntica ratera”.
Des de l’Ajuntament apunten que tenen constància de les queixes de Sants i la Bordeta sobre l’estat deficient del pas per a vianants i asseguren que si hi ha reclamacions relatives al manteniment que tenen solució, s’actua sobre el motiu de la queixa. “S’intenta que les condicions siguin les millors tenint en compte que s’estan fent unes obres”, afegeixen des de la regidoria d’Urbanisme.
Cobertura
També assenyalen que el projecte de cobertura i urbanització de les vies de l’accés ferroviari a Sants permetrà realitzar millores tant en aquest pas com en els de Riera de Tena i Riera Blanca, actualment tancats per les obres del TGV a tot el barri de Sants. Així, segons fonts municipals, el nou pas de Badal serà “el doble d’ample, tindrà més llum i serà més obert”. Amb tot, no es preveu que entri en funcionament fins que la cobertura de les vies estigui acabada i es comenci a treballar en l’adequació dels carrers de tot el voltant.
Magatzem
L’acumulació de materials d’obra i maquinària sobre la rambla ha allargat, a més, el pas soterrat de Badal uns metres més a banda i banda de la planxa de vies. Però als veïns els caldrà paciència, tenint en compte que les obres al barri es perllongaran força temps, entre les vies i l’estació.
Els mateixos operadors del mercat de Sants s’han queixat de la baixada de vendes per la repercussió de les obres. Els camions que accedeixen a les vies del TGV entren fins a la cicatriu pels carrers que envolten el mercat. L’Ajuntament els compensarà amb ajuts i promocions comercials i aturant les obres durant la campanya immediatament prèvia als dies de Nadal.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.