Societat
Quart Cinturó, indefinit
El Pla Territorial Metropolità no en concreta ni traçat ni característiques
La pedra encara continua ficada dins la sabata. I no sembla que sigui fàcil de treure. Passen els anys i la definició del Quart Cinturó continua en l’aire. Ni plans ni projectes ni pactes han servit perquè la via tingui un dibuix concret sobre el mapa ni perquè se’n sàpiguen les característiques. El penúltim capítol d’aquest llarg serial es va escriure ahir. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va donar llum verda al Pla Territorial Metropolità (PTM), que cau en la mateixa indefinició que tots els documents que el govern ha consensuat fins ara de la ronda del Vallès, que és com volen anomenar el Quart Cinturó Esquerra i Iniciativa.
Conscient de la importància de la definició d’aquesta ronda, ja abans que preguntessin els periodistes Nadal es va avançar i va assegurar que el pla metropolità no era el marc adequat per definir aquesta via. “Totes aquelles infraestructures que depenguin d’altres administracions o tinguin una tramitació específica, com el Quart Cinturó, seran concretades en el marc d’aquest mateix tràmit”, va assenyalar Nadal. En el cas d’aquesta infraestructura, però, aquest tràmit no acaba de lligar perquè tant Esquerra com Iniciativa defensen obertament que no hi haurà acord si la carretera se surt de les seves inamovibles pretensions.
Nadal va tornar a explicar que ja té preparat un traçat alternatiu al del projecte de Foment, que es podria presentar els pròxims mesos. En tot cas, però, el conseller va assenyalar que serà una via “essencialment per a trànsits intercomarcals” i va descartar a priori que pogués servir per a trànsit de més llarg recorregut. I això malgrat que el Quart Cinturó hauria de formar part del corredor del Mediterrani. Seria l’enllaç entre els desdoblaments de la N-II i la N-340, en una autovia contínua, i paral·lela a la AP-7, des de la frontera francesa fins a Algesires.
Nadal considera que amb el desdoblament de l’Eix Transversal ja es desviarà prou trànsit de llarg recorregut i que no fa falta mantenir el Quart Cinturó amb les característiques d’autovia que té previstes el ministeri de Foment. De fet, el representant de l’Estat a la reunió es va abstenir de donar suport a la proposta de mínims que va fer el tripartit a la reunió, cosa que es pot interpretar com un vot de càstig al govern.
Per tot plegat, CiU va demanar que es paralitzi el PTM fins que no hi hagi un mínim acord al tripartit que permeti concretar les infraestructures bàsiques. “El pla es queda en una declaració d’intencions virtual i buida de contingut”, va lamentar el diputat Rull, que considera que cal explicar el cost que té no fer el Quart Cinturó.
Conscient de la importància de la definició d’aquesta ronda, ja abans que preguntessin els periodistes Nadal es va avançar i va assegurar que el pla metropolità no era el marc adequat per definir aquesta via. “Totes aquelles infraestructures que depenguin d’altres administracions o tinguin una tramitació específica, com el Quart Cinturó, seran concretades en el marc d’aquest mateix tràmit”, va assenyalar Nadal. En el cas d’aquesta infraestructura, però, aquest tràmit no acaba de lligar perquè tant Esquerra com Iniciativa defensen obertament que no hi haurà acord si la carretera se surt de les seves inamovibles pretensions.
Nadal va tornar a explicar que ja té preparat un traçat alternatiu al del projecte de Foment, que es podria presentar els pròxims mesos. En tot cas, però, el conseller va assenyalar que serà una via “essencialment per a trànsits intercomarcals” i va descartar a priori que pogués servir per a trànsit de més llarg recorregut. I això malgrat que el Quart Cinturó hauria de formar part del corredor del Mediterrani. Seria l’enllaç entre els desdoblaments de la N-II i la N-340, en una autovia contínua, i paral·lela a la AP-7, des de la frontera francesa fins a Algesires.
Nadal considera que amb el desdoblament de l’Eix Transversal ja es desviarà prou trànsit de llarg recorregut i que no fa falta mantenir el Quart Cinturó amb les característiques d’autovia que té previstes el ministeri de Foment. De fet, el representant de l’Estat a la reunió es va abstenir de donar suport a la proposta de mínims que va fer el tripartit a la reunió, cosa que es pot interpretar com un vot de càstig al govern.
Per tot plegat, CiU va demanar que es paralitzi el PTM fins que no hi hagi un mínim acord al tripartit que permeti concretar les infraestructures bàsiques. “El pla es queda en una declaració d’intencions virtual i buida de contingut”, va lamentar el diputat Rull, que considera que cal explicar el cost que té no fer el Quart Cinturó.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.