Societat

Revisaran exhaustivament el túnel del TGV a Bellvitge

Infraestructures

El 20 de febrer farà un any de l’arribada del tren d’alta velocitat a l’estació de Sants. Aproximadament al mateix temps que se celebrin els primers 12 mesos de funcionament, Adif, l’ens responsables de la infraestructura, farà una exhaustiva revisió del túnel i el seu entorn per comprovar que no hi hagi cap afectació que comprometi l’estabilitat del corredor d’entrada a Sants.

El últims dies els responsables de manteniment d’aquest tram de la línia van haver de realitzar dues injeccions de morter a entre dos i tres metres de profunditat i de no més de mig metre de superfície per consolidar dos punts del terreny a l’entorn del tram entre la ronda del Mig i la Gran Via a l’Hospitalet. “No hi ha cap problema. Són actuacions de manteniment preventiu”, va explicar ahir el director de la línia entre Madrid, Barcelona i Figueres, Antonio Fernández Gil.

El màxim responsable de les actuacions va precisar que en cap cas es pot parlar d’esvorancs o d’una situació semblant a la viscuda la tardor del 2007, quan es va haver de suspendre el servei ferroviari al corredor pels problemes que va ocasionar la construcció del túnel del TGV. “Allò no es repetirà. No hi ha hagut cap filtració al túnel. Els problemes els hem detectat per les anàlisis sísmiques que realitzem periòdicament, tant des de l’interior del túnel com des de l’exterior”, assenyala Fernández Marín.

Els tècnics d’Adif i de les empreses que duen a terme el manteniment del túnel, Ineco-Tifsa i Cavosa, consideren que “és normal” que el terreny registri petits moviments de terres i diferències de pressions, ja que a la zona de Bellvitge s’hi continuen fent obres. De fet, se n’hi continuaran fent durant els pròxims mesos, ja que, a més de la urbanització dels carrers que toquen a les vies, encara s’ha de construir el calaix de les vies del ferrocarril convencional. Durant tots aquests mesos, un equip format per cinc persones seguirà analitzant diàriament el túnel per prevenir incidències i fer consolidacions amb morter quan sigui necessari. 

De tota manera, Fernández Gil considera normal que hi hagi petits moviments, ja que “el terreny no té una cohesió gaire bona”, sense que això vulgui dir que hi hagi cap risc greu. Cal recordar que a la zona de Bellvitge el nivell freàtic està per sobre del nivell del túnel, fet que va complicar enormement les tasques de construcció.

La d’aquest febrer no serà la primera inspecció sísmica exhaustiva que es farà a tota la zona de Bellvitge i el Gornal. Ara justament fa un any, pocs dies abans de la inauguració dels AVE, es va fer la primera per comprovar la seguretat del túnel. En aquella ocasió es van detectar cinc punts on la densitat del terreny era més baixa i s’hi van haver de fer les corresponents injeccions de morter.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
INFRAESTRUCTURES

Avança l’estació de l’L9 I l’L10 a la plaça Maragall

Barcelona
Informació especial

La Universitat de Girona incrementa la seva oferta acadèmica

Estat Francès

Esclaten violentes protestes a Martinica per l’augment del cost de la vida

Barcelona
Successos

Justícia convoca una reunió d’urgència arran del suïcidi d’un pres a Lledoners

Barcelona

La Taula de Mobilitat i Ús Públic de la Garrotxa reivindica el bus Rumbus

LA GARROTXA
la crònica

Les delícies de la cuina d’aprofitament

L’AENTEG trasllada la seva seu i estrena identitat corporativa

GIRONA
SOCIETAT

Trànsit preveu que 460.000 cotxes sortiran de l’àrea de Barcelona en un pont de la Mercè marcat per la pluja

BARCELONA
ciència

La UB i el VHIR s’alien per crear pell humana bioimpresa

Barcelona