Societat
La cirurgia estètica, principal font de reclamacions
L'increment de les denúncies també s'explica per l'interès d'aconseguir uns "diners fàcils amb les indemnitzacions"
Consultes plenes a rebentar, falta de transparència en la comunicació entre el metge i el pacient, i els pobres resultats de moltes operacions de cirurgia estètica són algunes de les principals causes que han provocat un augment de fins al 30 per cent en el nombre de reclamacions contra metges espanyols l'any passat.
Aquestes són algunes de les conclusions de l'estudi Situació Actual de la Responsabilitat Civil en l'Àmbit Sanitari, de la consultoria Marsh i Gómez-Acebo i Pombo Advocats, presentat aquest dimarts.
L'estudi s'ha conegut a Madrid durant la jornada Escenari i Perspectives de la Sanitat Espanyola. Jose María Elguero, gerent de Riscos Financers i Professionals de Marsh i autor de l'esmentada investigació ha manifestat que la principal "font de reclamacions" són les intervencions de cirurgia estètica, "responsables d'entre el 30% i el 40% de les denúncies a professionals sanitaris".
Altres denúncies es refereixen a la "falta o mal ús" de les històries clíniques dels pacients, l'incompliment dels protocols d'atenció sanitària, la "falta d'informació" al pacient, la "despersonalització" en el tractament, els mètodes de diagnòstic agressius i l'omissió de socors.
Però Elguero també ha explicat que l'augment de les denúncies, que molts cops la justícia considera infundades, s'explica perquè es busca "diners fàcils a través de les indemnitzacions".
Davant aquesta situació, el metge respon obeint les peticions del malalt "per por a ser agredit o demandant". Així, l'estudi calcula que prop de 8.000 professionals de la salut, és a dir, el 4% del total, ha patit alguna agressió d'un pacient, i que fins un 60% ha rebut insults i amenaces. El 47% de les persones agredides són infermeres.
Elguero apunta que també està augmentant l'import de les indemnitzacions a pagar per negligència. Al seu judici, en el futur encara hi haurà més reclamacions, perquè cada cop hi ha més pacients i clìniques.
Aquestes són algunes de les conclusions de l'estudi Situació Actual de la Responsabilitat Civil en l'Àmbit Sanitari, de la consultoria Marsh i Gómez-Acebo i Pombo Advocats, presentat aquest dimarts.
L'estudi s'ha conegut a Madrid durant la jornada Escenari i Perspectives de la Sanitat Espanyola. Jose María Elguero, gerent de Riscos Financers i Professionals de Marsh i autor de l'esmentada investigació ha manifestat que la principal "font de reclamacions" són les intervencions de cirurgia estètica, "responsables d'entre el 30% i el 40% de les denúncies a professionals sanitaris".
Altres denúncies es refereixen a la "falta o mal ús" de les històries clíniques dels pacients, l'incompliment dels protocols d'atenció sanitària, la "falta d'informació" al pacient, la "despersonalització" en el tractament, els mètodes de diagnòstic agressius i l'omissió de socors.
Però Elguero també ha explicat que l'augment de les denúncies, que molts cops la justícia considera infundades, s'explica perquè es busca "diners fàcils a través de les indemnitzacions".
Davant aquesta situació, el metge respon obeint les peticions del malalt "per por a ser agredit o demandant". Així, l'estudi calcula que prop de 8.000 professionals de la salut, és a dir, el 4% del total, ha patit alguna agressió d'un pacient, i que fins un 60% ha rebut insults i amenaces. El 47% de les persones agredides són infermeres.
Elguero apunta que també està augmentant l'import de les indemnitzacions a pagar per negligència. Al seu judici, en el futur encara hi haurà més reclamacions, perquè cada cop hi ha més pacients i clìniques.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.