Societat

Una oficina de Correus que fa només 3,9 m2

La notícia del lector

Tres coma nou metres quadrats és la superfície que té, des de fa uns quinze dies, l'oficina de Correus de la Floresta, un districte residencial a cinc quilòmetres de Sant Cugat del Vallés on viuen més de 4.200 persones.
L'oficina postal de la Floresta sempre ha estat en un local de cinc metres quadrats cedit per l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat "des de l'època que el correu arribava en tren", explica Vicenç Ibàñez, portaveu de Correus a Catalunya. Ara fa dues setmanes, a causa d'unes obres a l'estació, el servei postal va ser traslladat a aquest habitacle de 3,9 m2.

Per Xavier Sanz, sindicalista, militant del PSC i veí del barri, el problema no és només l'espai, sinó "les condicions laborals que suposa". L'habitacle no té taulell, ni finestreta, ni més ventilació que la porta d'accés. Això obliga la persona que hi treballa a patir el fred i el soroll de l'estació.

Sanz també avisa d'un altre problema: "A Correus es fan girs postals, per tant, hi ha mobilitat de diners sense cap resguard". L'oficina tampoc té vàter, ni telèfon ni ordinador.

La federació postal del Vallès de la UGT va denunciar dilluns aquestes condicions laborals a la direcció de Correus a Catalunya i al comitè de salut laboral.

Per als usuaris, però, s'hi afegeixen més problemes. Sanz es queixa que la paqueteria gran no arriba al barri i assenyala que, si algú ha de recollir un paquet gran, ha de recórrer cinc quilòmetres fins a l'oficina central de Sant Cugat.

L'altre inconvenient que pateix el veïnat de la Floresta és l'horari d'atenció al públic, que en els darrers temps s'ha escurçat de set hores de servei diàries a només tres hores, de les deu del matí a una del migdia.

Sanz assegura que ja fa temps que el veïnat demana a l'Ajuntament de Sant Cugat una oficina amb condicions dignes per al públic i els treballadors i amb un horari "al servei del ciutadà". Segons Sanz, la zona d'influència d'aquesta oficina s'allarga fins a Valldoreix i una part de les Planes, per tant, "implicaria vora set mil o vuit mil usuaris potencials", indica.

Sempre Foment
Mentrestant l'Ajuntament de Sant Cugat al·lega que no és una qüestió seva, sinó de Correus, un servei dependent del ministeri de Foment. Quim Lloveras, del departament de premsa de l'Ajuntament, assenyala que, a més, Correus ha rebut "reiterades queixes" per retards a Sant Cugat i arreu del Vallès Occidental.

Sanz reconeix que l'assumpte no és responsabilitat del consistori, però reclama que sigui l'ajuntament qui negociï amb Correus, perquè la seva obligació és "vetllar pels interessos de la ciutadania".

Des de Correus argumenten que no està justificat tenir oberta aquesta oficina, perquè a Sant Cugat ja es disposa d'una oficina central oberta des de les 8.30 del matí fins a les 8.30 del vespre. "Si no s'ha tancat és per mantenir una oficina de proximitat, però és un punt d'atenció limitat", declara Ibàñez. A més, assenyalen que la "prioritat inversora" a Sant Cugat ara mateix és un local per a la distribució.

Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la carta de Xavier Sanz, veí de la Floresta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Retards de més de mitja hora a la R11 per una avaria entre Girona i Sant Miquel de Fluvià

girona
salut

L’Hospital de Mataró canvia els uniformes quirúrgics per uns més sostenibles

mataró

Les fires del 1 de Maig omplen de gent els carrers de Figueres malgrat l'amenaça de pluja

figueres

El TSJC reconeix la bulímia com una malaltia incapacitant

girona
urbanisme

Alella tira endavant el projecte per urbanitzar la Serreta i El Pla

alella
mobilitat

Mataró comença demà a multar a l’illa de vianants del centre

Mataró
indonèsia

Les autoritats es preparen per fer front a l’erupció del volcà Ruang

barcelona
LA CRÒNICA

Les mestres que fan collir pedres

CRÒNICA

Defensors davant la burocràcia