Societat

Una oficina de Correus que fa només 3,9 m2

La notícia del lector

Tres coma nou metres qua­drats és la superfície que té, des de fa uns quinze dies, l'ofi­cina de Cor­reus de la Flo­resta, un dis­tricte resi­den­cial a cinc quilòmetres de Sant Cugat del Vallés on viuen més de 4.200 per­so­nes.
L'ofi­cina postal de la Flo­resta sem­pre ha estat en un local de cinc metres qua­drats cedit per l'estació dels Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat "des de l'època que el cor­reu arri­bava en tren", explica Vicenç Ibàñez, por­ta­veu de Cor­reus a Cata­lu­nya. Ara fa dues set­ma­nes, a causa d'unes obres a l'estació, el ser­vei postal va ser tras­lla­dat a aquest habi­ta­cle de 3,9 m2.

Per Xavier Sanz, sin­di­ca­lista, mili­tant del PSC i veí del barri, el pro­blema no és només l'espai, sinó "les con­di­ci­ons labo­rals que suposa". L'habi­ta­cle no té tau­lell, ni fines­treta, ni més ven­ti­lació que la porta d'accés. Això obliga la per­sona que hi tre­ba­lla a patir el fred i el soroll de l'estació.

Sanz també avisa d'un altre pro­blema: "A Cor­reus es fan girs postals, per tant, hi ha mobi­li­tat de diners sense cap res­guard". L'ofi­cina tam­poc té vàter, ni telèfon ni ordi­na­dor.

La fede­ració postal del Vallès de la UGT va denun­ciar dilluns aques­tes con­di­ci­ons labo­rals a la direcció de Cor­reus a Cata­lu­nya i al comitè de salut labo­ral.

Per als usu­a­ris, però, s'hi afe­gei­xen més pro­ble­mes. Sanz es queixa que la paque­te­ria gran no arriba al barri i asse­nyala que, si algú ha de reco­llir un paquet gran, ha de recórrer cinc quilòmetres fins a l'ofi­cina cen­tral de Sant Cugat.

L'altre incon­ve­ni­ent que pateix el veïnat de la Flo­resta és l'horari d'atenció al públic, que en els dar­rers temps s'ha escurçat de set hores de ser­vei diàries a només tres hores, de les deu del matí a una del mig­dia.

Sanz asse­gura que ja fa temps que el veïnat demana a l'Ajun­ta­ment de Sant Cugat una ofi­cina amb con­di­ci­ons dig­nes per al públic i els tre­ba­lla­dors i amb un horari "al ser­vei del ciu­tadà". Segons Sanz, la zona d'influència d'aquesta ofi­cina s'allarga fins a Vall­do­reix i una part de les Pla­nes, per tant, "impli­ca­ria vora set mil o vuit mil usu­a­ris poten­ci­als", indica.

Sem­pre Foment
Men­tres­tant l'Ajun­ta­ment de Sant Cugat al·lega que no és una qüestió seva, sinó de Cor­reus, un ser­vei depen­dent del minis­teri de Foment. Quim Llo­ve­ras, del depar­ta­ment de premsa de l'Ajun­ta­ment, asse­nyala que, a més, Cor­reus ha rebut "rei­te­ra­des quei­xes" per retards a Sant Cugat i arreu del Vallès Occi­den­tal.

Sanz reco­neix que l'assumpte no és res­pon­sa­bi­li­tat del con­sis­tori, però reclama que sigui l'ajun­ta­ment qui negociï amb Cor­reus, perquè la seva obli­gació és "vet­llar pels interes­sos de la ciu­ta­da­nia".

Des de Cor­reus argu­men­ten que no està jus­ti­fi­cat tenir oberta aquesta ofi­cina, perquè a Sant Cugat ja es dis­posa d'una ofi­cina cen­tral oberta des de les 8.30 del matí fins a les 8.30 del ves­pre. "Si no s'ha tan­cat és per man­te­nir una ofi­cina de pro­xi­mi­tat, però és un punt d'atenció limi­tat", declara Ibàñez. A més, asse­nya­len que la "pri­o­ri­tat inver­sora" a Sant Cugat ara mateix és un local per a la dis­tri­bució.

Aquesta infor­mació ha estat ela­bo­rada gràcies a la carta de Xavier Sanz, veí de la Flo­resta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.