Societat

Els enginyers reclamen replantejar l'obra pública

Amb unes eleccions a la cantonada, tota prudència és poca en un gremi com el dels enginyers de camins, que viu sobretot dels encàrrecs de les administracions. En la presentació de l'informe anual, el degà del Col·legi, Josep Oriol, va evitar cap crítica directa al govern per les polítiques dutes a terme en aquesta legislatura.

En canvi, l'informe en si conté uns quants dards enverinats cap al departament d'Obres Públiques. Un dels més durs és sobre l'aeroport d'Alguaire, del qual s'assegura que “és un model obsolet perquè el concurs per a la seva gestió va quedar desert, cosa que, sumada a l'alt cost de la subvenció dels vols, contribueix a afavorir els dubtes sobre la idoneïtat d'aquesta inversió”.

De fet, al gremi hi ha certa preocupació perquè la col·laboració entre sector públic i privat en el finançament d'infraestructures no funciona com es voldria. Un exemple clar en aquest sentit són els problemes que la concessionària Cedinsa ha tingut per trobar els crèdits necessaris per finançar la construcció de l'Eix Transversal, o l'encariment de cost que provocarà l'ús d'aquests mètodes a l'L9 del metro. A més, alguns bancs, com el BBVA o el Santander, s'estan replantejant participar en finançaments específics d'infraestructures amb els models actuals.

Un altre dels aspectes que també preocupen és el finançament del transport públic. En aquest sentit reclamen una llei que estableixi una “base sòlida i mantinguda”. Per afinar-ho tot plegat i fer-ho amb el màxim consens possible, l'informe reclama la signatura d'un nou Pacte Nacional d'Infraestructures, perquè el que es va signar ara fa un any va néixer amb “manca de consens, concreció i realisme”. A més –assegura– la crisi econòmica també obliga a replantejar-lo.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Girona

Retransmissió radiofònica de la nova Orquestra Filharmonia

Girona
infraestructures

L’R3, R4, R7 i R12 afectades pel robatori de coure reuperen la normalitat

barcelona
MEDI AMBIENT

El govern aposta pel reagrupament de ramats per evitar atacs de l’os bru

Boldís
SERVEIS

Més freqüència de pas en el bus del Parc Nacional d’Aigüestortes

Pobla de Segur
societat

Mor Mari Valldeperas, històrica del voluntariat a Sabadell

societat

900 joves atesos en set mesos al servei d’acompanyament emocional del govern

barcelona
Girona

El PSC, indignat per la pèrdua de línies a La Baldufa

Girona
MEDI AMBIENT

El pàrquing regulat per accedir al pantà de Sau es reactivarà el dia 22

Sau
Medi Ambient

El pantà de Sau s’omple de curiosos per tornar a veure l’església envoltada d’aigua

barcelona