Societat

VOLKER HERRMANN

Capoeira Canigó

“La capoeira treu la violència”

És el con­tra­mes­tre de l'Asso­ci­ació Capo­eira Canigó, des de quan?

Sí, és una gra­du­ació que tenim a l'asso­ci­ació i ja fa vint anys que hi per­ta­nyo.

Hi ha hagut can­vis?

La capo­eira ha evo­lu­ci­o­nat. És un movi­ment cul­tu­ral de rei­vin­di­cació de l'arrel afri­cana. La pri­mera defi­nició més super­fi­cial, seria que és un ball que repre­senta la lluita, o lluita dis­fres­sada de dansa. Però l'ideal és que pot arri­bar a ser un gran ele­ment per a la dis­ci­plina, la tolerància i el res­pecte entre el grup. És una expressió del cos amb què es pot treure l'agres­si­vi­tat sense fer mal a l'altre, una lluita de tu amb tu mateix que esdevé har­mo­nia.

Quants mem­bres hi ha a l'Asso­ci­ació Capo­eira Canigó?

A Salt n'hi deu haver ara uns 60, i en actiu per les fes­tes de Sant Narcís n'espe­rem una tren­tena. Però durant tots aquests anys han arri­bat a pas­sar un miler de per­so­nes, és el punt social de referència. I en l'àmbit català han cres­cut molt les asso­ci­a­ci­ons de capo­eira, és enco­rat­ja­dor veure com en 20 anys hem pas­sat d'una a trenta-cinc.

Qui­nes naci­o­na­li­tats?

Hem arri­bat a tenir-ne vint. La capo­eira enva­eix tots els llocs. I a Salt ens atrau molt el repte com a eina soci­o­cul­tu­ral d'inte­gració.

Com han vis­cut les Fires de Sant Narcís?

Des del 2002 hem estat molt admi­rats i sem­pre omplim quan actuem.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.