Societat

Puig es compromet a no fer servir el radar per recaptar

El Servei Català de Trànsit revisarà l'emplaçament dels detectors actuals i no té previst instal·lar-ne de nous

Joan Aregio adverteix que el nou sistema no dóna via lliure a cap excés de velocitat

El con­se­ller d'Inte­rior, Felip Puig, es va com­pro­me­tre ahir a “no fer ser­vir els radars ins­tal·lats als vol­tants de Bar­ce­lona com a eina recap­tatòria” i va insi­nuar que el govern tri­par­tit havia ins­tal·lat alguns d'aquests detec­tors en zones estratègiques per mul­tar un nom­bre més ele­vat de con­duc­tors. Apro­fi­tant la supressió del límit dels 80 km/h, els radars de velo­ci­tat s'ins­tal·laran ara exclu­si­va­ment en els punts més ade­quats per garan­tir la segu­re­tat i evi­tar incom­pli­ments dels nous límits de velo­ci­tat, va asse­gu­rar Felip Puig.

El nou direc­tor del Ser­vei Català de Trànsit, Joan Are­gio, va anun­ciar que durant les pròximes set­ma­nes es revi­sarà l'emplaçament dels radars de l'àrea de Bar­ce­lona, i va avançar que de moment es des­carta ins­tal·lar-ne més.

De tota manera, Joan Are­gio va voler des­ta­car que l'eli­mi­nació del límit de velo­ci­tat a 80 km/h no s'ha d'inter­pre­tar com una fle­xi­bi­lit­zació o rela­xació dels con­trols sobre la velo­ci­tat. “Pel que fa a la vigilància, el SCT no can­viarà gens. Esta­rem molt atents, perquè ningú ha de pen­sar que els can­vis que s'intro­dui­ran ara sig­ni­fi­quen que ja es pot córrer; s'ha de con­ti­nuar res­pec­tant el límit de velo­ci­tat”.

El direc­tor del SCT i el con­se­ller Felip Puig van deta­llar que men­tre no entrin en vigor els nous límits de velo­ci­tat per a cada via en con­cret –és a dir, durant aquest mes de febrer– s'ha de con­ti­nuar res­pec­tant al peu de la lle­tra el límit de velo­ci­tat de 80 km/h a la zona metro­po­li­tana de Bar­ce­lona.

Sense espe­rar l'apli­cació, els sena­dors de l'Entesa de Progrés duran al Senat una pro­posta per reduir el límit de velo­ci­tat a totes les grans ciu­tats.

Demanarem una reunió amb Interior per saber com s'aplicarà el nou sistema
Carles Ruiz
alcalde de sant boi
Sempre havíem defensat la velocitat variable a l'alça. Esperarem a veure els resultats
Joan Sau
alcalde de castelldefels
Estic d'acord amb la regulació del 80 km/h que ha quedat en variable
Jordi Hereu
alcalde de barcelona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.