El govern de l'Estat es contradiu en l'impost als cotxes
Sebastián advoca per apujar els impostos als vehicles més contaminants, però Salgado el desmenteix
La lluita contra la contaminació s'ha convertit en un mercat de Calaf, però el pitjor és que s'hi han apuntat membres del govern de l'Estat, empesos per la polèmica de la pol·lució a l'àrea metropolitana de Madrid. El ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, va obrir ahir la porta a fomentar l'ús del vehicle elèctric i a gravar amb un impost encara més alt els que més contaminen: “És una possibilitat que es pot fer, encara que amb el consens del Ministeri d'Hisenda i l'acord amb els municipis”, va assegurar.
El suggeriment de Sebastián va ser immediatament desmentit per la vicepresidenta i ministra d'Economia i Hisenda, Elena Salgado, que considera que “no és el moment de fer aquesta mena de modificacions”. Salgado va alertar que el sector de l'automòbil té ara grans dificultats i no convenen gaire canvis.
Per acabar-ho d'adobar, la ministra de Ciència i Innovació, Cristina Garmendia, es va situar a favor de Sebastián, i va advertir que una de les solucions a la contaminació urbana “seran els vehicles elèctrics”, més que les restriccions als accessos de les grans ciutats.
LA DATA
Un cotxe intel·ligent, que alerta en cas d'accident
El vehicle intel·ligent, capaç d'enviar un avís d'emergència en cas d'accident, de detectar si el conductor s'adorm o de recomanar l'itinerari menys contaminant, comença a ser una realitat per la investigació feta a l'Estat espanyol per divuit empreses i institucions públiques. Aquest consorci publicoprivat, liderat per Ficosa, ha invertit més de 35 milions d'euros per comercialitzar-ne els dispositius. La ministra de Ciència i Innovació, Cristina Garmendia, va provar ahir aquest vehicle del futur.