Societat

tribunals

Suspenen el judici de la tragèdia de Torallola

El jutge atura el procés per tal que el Ministeri de Foment s'hi incorpori com a part demandada

Fa nou anys de l'accident, en el qual van morir 8 persones

Nou anys després de la tragèdia de Torallola (Pallars Jussà), en la qual van morir els vuit ocupants d'un helicòpter contractat per Fecsa-Endesa per revisar el cablejat de les línies d'alta tensió, va arribar ahir el dia del judici penal que ha de decidir les possibles responsabilitats. Però els familiars de les víctimes encara hauran d'esperar uns mesos més. El jutge de l'audiència de Lleida que presideix la vista, Víctor García, va suspendre la vista en resposta a la demanda unànime dels advocats de les famílies de les vuit víctimes, els quals sol·liciten la participació del Ministeri de Foment com a possible responsable civil de l'accident.

En el moment d'explicar la seva decisió, el jutge es va mostrar sorprès per la “desaparició”, sense cap argumentació fonamentada, del Ministeri de Foment com a part acusada en l'interlocutòria d'obertura del judici que va fer el jutjat de Tremp que va instruir el cas, quan en tota la instrucció el Ministeri de Foment va figurar com a part acusada i un advocat de l'Estat va estar present en tot el procediment instructor.

Ara el jutge García retorna el cas al jutjat de Tremp, perquè aquest faci una interlocutòria complementària en què citi també el Ministeri de Foment com a part acusada. Llavors es reprendrà la vista. Alguns advocats aventuraven ahir que això serà en dos o tres mesos com a molt aviat.

Segons els advocats de les famílies de les víctimes, el ministeri a través dels seus responsables d'aviació civil és responsable per la falta d'inspecció i per haver permès el vol a un aparell que no complia amb els requisits tècnics i que, en paraules de l'advocat Antonio Vázquez, era “una ferralla construïda amb peces de desguàs”.

El fiscal demana cinc anys i nou mesos per a cadascun dels quatre acusats: Pedro María Sáenz de Maturana, propietari de l'empresa propietària de l'aparell, Helieuropa, dos directius més i el tècnic de manteniment.

LA XIFRA

8
persones
van morir el 14-7-2002 en l'accident: quatre tripulants, tècnics de Fecsa i la delegada d'Indústria a Lleida


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
urbanisme

Inspecció de Treball veu dèficits en la retirada d’Amiant a l’antiga Cacaolat

bacelona
Societat

Manresa implanta a tot el municipi un sistema avançat de recollida de residus

Manresa

Premi a un pla d’atenció a les insuficiències cardíaques de Bellvitge

L’Hospitalet de Llobregat
Medi ambient

L’Atles de biodiversitat de Barcelona incorpora 450 noves espècies

Barcelona
Salut

La calor incrementa el risc d’hospitalització per trastorns metabòlics i obesitat

barcelona

Creu Roja va atendre a les comarques gironines 32.263 persones en el 2023

GIRONA

El Consorci de Solius revisa a l’alça les tarifes per eixugar el dèficit pels tancaments

SANTA CRISTINA d’ARO

La unitat d’hospitalització a domicili del Trueta arriba als 200 pacients atesos en els set mesos

GIRONA

Augment de les franges de protecció d’incendis i del pressupost a Sant Cugat

Sant cugat del Vallès