Societat

Mobilitzacions contra l'energia nuclear a València

Convoquen una concentració demà 17 de març davant la Delegació e Govern en solidaritat amb les víctimes del tsunami japonés

També reclamen en tancament de la nuclear de Cofrents

Eco­lo­gis­tes en Acció del País Valencià ha con­vo­cat per a demà dijous, 17 de desem­bre, diver­sos actes de soli­da­ri­tat amb el poble japonés i de rebuig a l'ener­gia nuclear a València i Ala­cant. Al Cap i Casal, la con­vo­catòria serà a les 19,30 davant la seu de la Dele­gació del Govern. Segons expli­quen els acti­vis­tes, la mag­ni­tud de la catàstrofe esde­vin­guda al Japó, junt amb la situ­ació actual de la cen­tral nuclear de Cofrents, que acaba d'acon­se­guir la reno­vació de la llicència d'acti­vi­tat, els ha obli­gat con­vo­car de “manera urgent” una mobi­lit­zació.

“La cen­tral nuclear de Cofrents, situ­ada a 50 kilòmetres en línia recta de València suposa una autèntica amenaça per la nos­tra segu­re­tat, i que dei­xarà una herència enve­ri­nada a les futu­res gene­ra­ci­ons en forma resi­dus nucle­ars d'alta radi­o­ac­ti­vi­tat, si al final és Zarra la zona ele­gida per a con­tin­dre el cemen­teri nuclear (ATC)”, indi­quen els eco­lo­gis­tes.

La for­mació exi­geix un canvi radi­cal en el model energètic, un decrei­xe­ment del con­sum i l'aban­do­na­ment de l'ener­gia nuclear i de les ener­gies fòssils i can­viar-les per un País Valencià 100% d'ener­gia reno­va­ble. “No ens podem per­me­tre el risc d'un acci­dent nuclear. No podem seguir pro­vo­cant el canvi climàtic”, expres­sen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.