El transport a la demanda posa fi a l'aïllament de molts pobles del Pirineu

Hi ha 76 rutes amb taxis o vehicles similars que es desenvolupen en zones de baixa densitat de població

El servei de transport a la demanda és un servei més econòmic que els taxis i en cas de ser una ruta per dins d'una mateixa comarca el preu és poc més d'uns euros. Bàsicament, aquest servei que va començar a funcionar ara fa uns 10 anys en algunes poques rutes, l'utilitza la gent gran dels pobles que no tenen cap altre mitjà de transport.

Romà Atmetlló, veí de Pallerols (Alt Urgell), explica que de no existir aquest servei hauria de fer autoestop per poder anar a la Seu d'Urgell al metge, a comprar o a fer gestions donat que no és va treure el carnet de conduir quan era jove i no en té. Atmetlló explica que aquest servei de transport a la demanda li va molt bé i el treu de l'aïllament en què es troba el nucli de Pallerols.

Xavier Ripoll, un veí d'Arcalís (Pallars Sobirà), explica que el servei del transport a la demanda va molt bé a la gent gran per anar al mercat, al metge o a comprar donat que en aquests pobles petits és l'únic mitjà de transport que existeix. Aquest servei els ajuda a poder sortir de l'aïllament. Ripoll diu que les 21 rutes de transport que hi ha al Pallars Sobirà cobreixen pràcticament tots els pobles però que les deficiències de transport públic a les comarques del Pirineu isegueixen existint per anar a l'àrea metropolitana o per viatjar de nit.

Josep Colom, taxista del transport a la demanda, explica que aquest servei l'agafa bàsicament gent del país que necessita anar al metge, al dentista, a comprar o a fer gestions. Colom diu que la seva feina en més d'una ocasió també és fer de missatger donat que recull encàrrecs de molts usuaris. En el cas de la línia Passem el Cantó a molts veïns del Pallars Sobirà els recull el passaport o el DNI. Aquest servei no existeix al Pallars Sobirà i el taxista aprofita el viatge per fer-los l'encàrrec.

Pràcticament totes les línies de transport a la demanda funcionen un dia per setmana excepte les que uneixen dos comarques com és el cas de la línia Passem el Cantó, que uneix el Pallars Sobirà i l'Alt Urgell, que funciona tots els dies de la setmana o la que uneix el Pallars Sobirà i el Pallars Jussà. La gent gran són els usuaris més nombrosos del servei del transport a la demanda.

Josep Colom explica que en èpoques d'estiu aquesta línia també l'agafen turistes que volen anar a Andorra o a al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Colom explica que es tracta de gent de motxilla que utilitzen aquest servei al ser l'únic existent entre el Pallars i l'Alt Urgell. Tret d'aquestes èpoques els usuaris del transport a la demanda són gent gran del territori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’emigrant barceloní té 30 anys

Barcelona
Miquel Brugat Vilanova
Alcalde de Peralada (Junts per Peralada i Vilanova)

“Hem hagut de frenar molts projectes arran de la sequera”

Peralada
societat

Barcelona destinarà 130 milions d’euros al nou Pla estratègic de ciència i innovació, el doble que a l’anterior

Barcelona
URBANISME

17,4 milions d’euros per renovar el túnel de la Rovira

bARCELONA

Presenten al·legacions a la modificació del PGOU del Campus de Salut

GIRONA
SOCIETAT

L’Ajuntament de Manresa condemna l’agressió transfòbica a l’estadi del Congost

Manresa
Cultura

Mor Josep Falguera, fundador de la companyia tèxtil Grup Falguera

HABITATGE

Un jutge reconeix el dret a compra de 168 pisos de lloguer assequible propietat d’Inmo Criteria

l’hospitalet de llobregat
TRANSPORTS

L’EMT introdueix el pagament amb targeta i mòbil als busos

Tarragona