Societat

Comença l'enllaç de les vies verdes gironines amb la Catalunya del Nord

Es comença per l'Empordà, amb el tram de Torrent a Sant Feliu de Boada

L'altra connexió es farà pel Ripollès, que ara està en fase de redacció

Al llarg d'aquest mes d'abril s'ini­ci­a­ran les obres del pri­mer tram de via verda per unir les que hi ha a la demar­cació de Girona amb la Cata­lu­nya del Nord. En con­cret, el tram afecta la zona del Baix Empordà entre Tor­rent i Sant Feliu de Boada. A par­tir d'aquí, s'ani­ran exe­cu­tant els altres trams de la via, que té el punt de sor­tida a Pala­fru­gell i, després de cre­uar el coll de Panis­sars (al terme muni­ci­pal de la Jon­quera), acaba a Ceret. En total 97 quilòmetres, ja que ja està fet el tram entre Cas­telló d'Empúries i Pera­lada.

El pro­jecte, que es diu Enllaç i té suport econòmic euro­peu, també té una altra con­nexió. Es tracta de la del Ripollès, que tindrà el punt de sor­tida a Sant Joan de les Aba­des­ses i con­nec­tarà a través del coll d'Ares (al terme muni­ci­pal de Molló). En aquests moments s'estan ana­lit­zant les al·lega­ci­ons al pro­jecte de via verda entre Set­ca­ses i Ripoll. També s'està redac­tant el pro­jecte entre Sant Joan de les Aba­des­ses i Sant Pere Des­puig per poder fer les con­ne­xi­ons amb l'enllaç a la Cata­lu­nya del Nord. En aquest cas, hi ha 35 quilòmetres d'enllaç al Ripollès.

El pro­jecte trans­fron­te­rer euro­peu Enllaç ronda els 1,6 mili­ons, dels quals Europa assu­meix el 65 %. Impul­sat pel Con­sorci de Vies Ver­des de Girona, es va començar el setem­bre del 2009 i les pre­vi­si­ons actu­als són que el març del 2013 esti­gui enlles­tit. Un cop a la Cata­lu­nya del Nord, els dos ramals giro­nins es tro­ben a el Voló i seguei­xen cap a Per­pinyà fins aca­bar a Cot­lliure. La trama per la Cata­lu­nya del Nord farà 95 quilòmetres.

El pre­si­dent del con­sorci, Josep Maria Rufí, va mani­fes­tar: “Estem par­lant d'una ane­lla ciclo­tu­rista que enllaçarà dos ter­ri­to­ris que no han dei­xat mai de ser la mateixa nació per la seva llen­gua, cul­tura i història comu­nes: Cata­lu­nya”.

A nivell gironí, les fei­nes van adreçades a tirar enda­vant una ane­lla doble, amb el cen­tre a Girona. Men­tre un late­ral, el de Sant Feliu a Olot, ja està fet des de fa temps, l'altra banda ja no és tan fàcil. El tram més verd en tota aquesta xarxa és el de Pala­fru­gell a Girona, que faria la volta al massís de les Gavar­res.

LA FRASE

Enllaçarà dos territoris que no han deixat mai de ser la mateixa nació
Josep Maria Rufí
President del Consorci de vies verdes de girona

Implicació de la Generalitat en vies verdes

El desdoblament de la carretera C-31 entre Palamós i Palafrugell, que passa pel mig de Mont-ras, va comportar que la Generalitat, dins les reclamacions dels municipis afectats, assumís la construcció d'un carril bici, que passa pel costat del camí ral entre ambdues poblacions. Ara, en fer el mateix amb el tram entre Platja d'Aro i Palamós, la Generalitat també ha decidit fer una via verda entre ambdues poblacions, encara que passa, sobretot, per l'antiga carretera, després de superar el nucli costaner de Sant Antoni de Calonge. Amb aquest vial s'uneix Palafrugell cap a Sant Feliu i Girona. La Generalitat també ha decidit fer una via verda entre Verges i Torroella de Fluvià i entre Ventalló i Vilademat. En els dos casos, s'estan redactant els projectes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.