Societat

SANT CARLES DE LA RÀPITA

Vuit maneres de gaudir

La plataforma Saborea España promocionarà i comercialitzarà els vuit paquets turisticogastronòmics de la Ràpita

La Ràpita vol potenciar la desestacionalització del turisme

Sant Carles de la Ràpita és l'únic municipi de les Terres de l'Ebre que entra a formar part de la plataforma turística emergent Saborea España. La ciutat del Montsià ja ha presentat els vuit paquets turistico-gastronòmics que l'associació Saborea España s'encarregarà de difondre a través de diferents canals com Muchoviaje, portal líder en reserves de viatges. Aquests paquets són l'Àgora dels sabors: degustació de musclos i ostres al mar, Jardí del mar: pesca amb les teves mans i degusta el mar, Ruta de l'arròs del delta de l'Ebre, Ruta enogastronòmica de l'Ebre, Ruta oci i conciència, Ruta de l'oli d'oliva, Ruta de tapes: Tastamar i Ruta del Citroturisme.

Amb aquestes vuit rutes la Ràpita ha complert un dels objectius del pla d'acció 2011 de Saborea España, que preveia el desenvolupament d'experiències i productes turisticogastronòmiques per a la seva comercialització a través de mitjans propis i externs. Amb aquesta iniciativa, l'objectiu principal que persegueix la Ràpita és potenciar la desestacionalització del turisme. Els paquets ja es comercialitzen des de l'Estació Nàutica.

“Amb Saborea España la Ràpita es promocionarà al costat de capitals de província com València, Múrcia, Valladolid i Santiago de Compostel·la i ara han demanat d'entrar-hi l'any que ve Barcelona i Madrid”, afirma Rosa Anglés, regidora de Turisme de Sant Carles de la Ràpita. A més de vendre les vuit rutes a través de Muchoviaje, portal que acaba de tancar un acord per a la difusió dels paquets amb Saborea, també es farà publicitat en altres espais web de referència per al sector com Tastingspain.es i 40viajes.com. La Ràpita també podrà fer arribar les seves propostes al gran públic a través dels portals estatals com Renfe.com. “Encara és molt aviat per saber si aquesta nova via de comunicació que se li obre al màrqueting de la Ràpita marcarà un abans i un després en el turisme, però estem segurs que hi tindrà repercussions molt positives”, assenyala Anglés.

“L'encert del sector turístic de la Ràpita és la cooperació de les institucions amb els empresaris. La relació publicoprivada ens ha ajudat a oferir el millor producte. Aquest treballar dia a dia amb ells és el que ens diferencia de la resta de turisme de les Terres de l'Ebre”, afirma Anglés. Amb les vuit rutes queden programades des de la realització de trajectes marítims per visitar la badia dels Alfacs, els vivers de musclos i el Parc Natural de la Punta de la Banya fins a la ruta a través dels particulars i característics camps d'arròs i el molí on es treballa aquest producte. També es podrà recórrer la partida d'Arion d'Ulldecona on es concentren 35 oliveres mil·lenàries monumentals. A més de conèixer la vida pagesa i marinera de la Ràpita, també hi ha el paquet de realitzar una ruta “amb consciencia”, un viatge responsable, amb alternatives d'oci com ara la navegació ecològica a vela, visites a cultius naturals o la introducció a l'apicultura. Un ampli ventall d'activitats on els participants degustaran el producte i la gastronomia de la zona i descobriran racons únics, pertanyents a la nostra cultura i història.

La junta rectora de Saborea España (Tasting Spain) presentarà els paquets turístics de Saborea La Ràpita, conjuntament amb els de les 19 destinacions turisticogastronòmiques restants el mes de setembre a Valladolid. Saborea és una associació d'àmbit estatal que pretén elaborar un mapa gastronòmic del país.

L'oferta
Les vuit rutes proposen des de trajectes marítims per visitar la badia dels Alfacs, els vivers de musclos i la punta de la Banya, fins a recorreguts pels particulars i característics camps d'arròs i el molí on es treballa aquest producte.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.