Societat

SERVEIS SOCIALS

Un estudi conclou que cal més cohesió social a Ullà

Un estudi sobre la rea­li­tat social d'Ullà, ela­bo­rat per pro­fes­si­o­nals del ser­vei de ciu­ta­da­nia i par­ti­ci­pació del Con­sell Comar­cal del Baix Empordà, con­clou que “l'ele­vat índex d'immi­gració, del 37%, com­porta la neces­si­tat de donar res­posta a la població nou­vin­guda amb pro­gra­mes d'aco­llida i inte­gració”.

Mal­grat que no s'ha detec­tat cap con­flicte de con­vivència al poble, l'anàlisi de les 57 entre­vis­tes fetes entre ulla­nencs fa palès que cal més cohesió social i la impli­cació del con­junt d'habi­tants. En l'estudi han par­ti­ci­pat veïns del nucli antic, les Eres i la Roqueta per ofe­rir un retrat fidel al con­junt de la població i conèixer els col·lec­tius en situ­ació de vul­ne­ra­bi­li­tat, la gestió dels recur­sos exis­tents i les inqui­e­tuds i pre­o­cu­pa­ci­ons dels veïns.

Entre les deman­des detec­ta­des també hi ha cur­sos de for­mació ocu­pa­ci­o­nal per a l'ele­vat nom­bre de per­so­nes deso­cu­pa­des; la dina­mit­zació del cen­tre cívic com a espai de soli­da­ri­tat, relació i inter­canvi, i la millora de l'accés de la ciu­ta­da­nia als ser­veis bàsics. El tre­ball de camp ser­virà com a punt de par­tida per dis­se­nyar, ara, un pla d'actu­a­ci­ons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.