Societat

Els alcaldes del Pallars defensen la funció social del tren de la Pobla

El servei ferroviari contribueix al reequilibri i la cohesió territorial, diu Lluís Bellera

El president del Consell Comarcal del Jussà reclama que els horaris del transport públic s'adaptin als de l'Avant o l'Ave

Els alcaldes del Pallars Jussà han rebut amb dures crítiques l'anunci fet per Ferrocarrils de la Generalitat sobre la tisorada en les freqüències de pas del tren de la Pobla. Els representants municipals han defensat la funció social del tren, que consideren que ha d'estar per sobre de criteris econòmics i de rendibilitat. A més, han recordat que els dos Pallars són comarques que es troben a la cua pel que fa a serveis de transport públic.

Un dels alcaldes que s'ha mostrat més crític amb la proposta de Ferrocarrils ha estat el de la Pobla de Segur. Lluís Bellera ha dit que el tren és un servei públic que contribueix al reequilibri i la cohesió territorial. Bellera ha afegit que garantir la mobilitat és bàsic per a aquestes comarques. L'alcalde de la Pobla ha apuntat que fins i tot acceptarien un augment de tarifes, i ha advertit que cal evitar la duplicitat de línies i horaris entre tren i bus.

L'alcalde de Tremp, Víctor Orrit, considera que l'anunci de Ferrocarrils suposa un “daltabaix'' per al territori. Orrit ha lamentat que, després dels esforços que es van fer per transferir la línia del govern espanyol al de la Generalitat i la renovació de material, l'anunci de reducció de serveis sembla una condemna al tancament. “Si tot es valora amb criteris econòmics, ja ens poden dir a quin barri de Barcelona hem d'anar a viure'', ha reblat l'alcalde de Tremp.

Pel que fa al president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Joan Ubach, ha destacat que la línia de la Pobla de Segur “és un servei bàsic i necessari''. Per a Ubach, la retallada plantejada és “excessiva'' i no és acceptable una proposta que impliqui menys de dos trens de pujada i dos de baixada. Així, i modificant els horaris del bus, es podria disposar de quatre freqüències, segons explica Ubach. A més, el president del Consell Comarcal ha apuntat que caldria adaptar els horaris del tren de la Pobla amb els de l'Avant o l'Ave per tal d'augmentar el nombre de viatgers.

La retallada de Ferrocarrils a les comarques lleidatanes

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha explicat aquest divendres als alcaldes dels municipis per on passa la línia la seva proposta de reduir serveis. En el tram entre Lleida i Balaguer, se suprimiran la meitat dels viatges diaris, que passaran de vuit a quatre; en la línia de la Pobla, se n'eliminaran dues terceres parts: es passarà de tres viatges diaris a un. Està previst que la mesura s'apliqui a partir de l'1 de febrer, amb l'objectiu d'estalviar un milió d'euros anuals.

El president de FGC, Enric Ticó, ha emmarcat aquesta mesura en el conjunt de “reajustaments” que ha fet l'empresa en altres punts de Catalunya, com el tancament del funicular de Gelida i de l'aeri entre Esparreguera i Olesa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva