Societat

Plataformes de Vilamalla i Perpinyà “concurrents i complementàries”

Representants de la Generalitat i del port de Barcelona van fer un debat a Perpinyà sobre logística pel corredor mediterrani amb la Catalunya del Nord

“El tràfic de mercaderies pel futur corredor mediterrani promet una batalla feroç entre centres logístics del nord i del sud”, preveu el think tank Opencat, organitzador de la taula rodona que ahir es va fer a Perpinyà, a la seu de l'Aglomeració Perpinyà Mediterrània.

Ricard Font, director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, va voler aclarir d'entrada que entre les plataformes sud-catalanes i la de Perpinyà Saint Charles “hi haurà complementarietat competitiva”. “Dir que no intentarem fer-nos la competència seria naïf”, va explicar; a més, va afegir que el govern català redimensionarà la de Vilamalla “en funció dels agents que la utilitzin i també del que facin les plataformes veïnes”. Responia així a Romain Grau, vicepresident de la plataforma Perpinyà Mediterrània Saint Charles, que va afirmar: “Estem molt pendents i en sintonia amb el que es fa des de Barcelona”, i va dir que desitja que s'avanci en la construcció “d'un pol logístic major de Barcelona a Perpinyà”. El director d'aquesta plataforma nord-catalana, Georges Jordan, va explicar: “La competència, per a nosaltres, no ve de la Catalunya sud, sinó del nord d'Europa i de l'Estat francès.”

El sotsdirector del port de Barcelona, Santiago Garcia Milà, va dir que, de grat o per força, “la complementarietat ve donada per la geografia”, i hi va afegir: “Estem en ple corredor mediterrani, que a la llarga esdevindrà una nova Holanda pel tràfic de mercaderies.” I va concloure: “Per decisió europea estem obligats a anar junts pel corredor.”

LA FRASE

Hi haurà col·laboració, però dir que no ens farem la competència seria naïf
Ricard Font
Director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat

LA FRASE

La competència, per a nosaltres, no ve de la Catalunya sud, sinó del nord de l'Estat francès i d'Europa
Georges Jordan
Director de la plataforma Perpinyà Mediterrània

Plataforma transfronterera

Una plataforma logística Perpinyà-Figueres-Girona, coordinada, “amb tres centres dedicats a la implantació d'empreses logístiques associats a terminals de transport combinat a Vilamalla, el Voló, Perpinyà Saint-Charles, i eventualment un quart centre a Ribesaltes, un aeroport internacional a Girona, un altre a Perpinyà i un bon enllaç per carretera i ferrocarril, podria ser competitiva”, segons Opencat, que es defineix com un “think tank independent de gent de Perpinyà, Figueres i Girona”. Segons aquest grup presidit pel nord-català Vincent Dumas, “la pertinença a dos estats diferents constitueix un gran avantatge quant a la seva competitivitat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Argentina

Un incendi crema a la refineria més gran del país

Barcelona
Societat

Mor Jon Irazabal, historiador i expresident de la fira Durangoko Azoka

Societat

La Paeria serà part en les causes per delictes que generin alarma social

Lleida
Societat

Mor Eduardo Sayas, el català que va crear el concepte ‘top model masculí’

Infraestructures

Renfe inverteix 75 milions per modernitzar estacions a Catalunya

Barcelona
Itàlia

Recuperen el cos del magnat britànic Mike Lynch del iot enfonsat a Sicília

Barcelona
Expedienten tres treballadors de neteja viària de Figueres

Expedienten tres treballadors de neteja viària de Figueres

FIGUERES

S'ampliarà la zona de vianants del passeig Ramon Berenguer II per la Setmana de la Mobilitat

GIRONA
societat

Mobilització festiva i reivindicativa en defensa del parc Jordi Vilamitjana

girona