L'excés de velocitat, probable causa del xoc del tren a Mataró
El director de Rodalies a Barcelona considera que el comboi anava a més velocitat de l'adequada
El xoc del tren amb el topall del final de la via ha causat deu ferits lleus, entre els quals el conductor que ha quedat atrapat a la cabina
El director de Rodalies a l'àrea metropolitana de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha apuntat avui un excés de velocitat com a possible causa de l'accident de tren d'aquest matí a Mataró. De fet, ha considerat que anava a més velocitat de l'adequada quan feia la maniobra d'estacionament.
En declaracions a la mateixa estació de Mataró, Remacha ha explicat que el tren sinistrat venia de Molins de Rei (i que ha xocat contra el límit del final de la via 4, una via de comunicació que està apartada de les de circulació de passatgers.
Segons Remacha, en el tren viatjaven unes 50 persones, de les quals han quedat ferits lleus 9 passatgers i el maquinista del tren.
D'aquests accidentats, dos passatgers han estat traslladats a l'hospital de Can Ruti, a Badalona (Barcelonès), i els vuit restants a l'hospital de Mataró, entre aquests últims el maquinista.
Els bombers han tardat uns 40 minuts a rescatar el maquinista que estava atrapat a la cabina, en un accident que s'ha produït a les 9:44 hores d'avui.
De moment no es coneixen les causes del sinistre, si bé el director de Rodalies ha apuntat un “possible excés de velocitat del comboi”, del qual es desconeix si ha produït per causes tècniques o humanes.
Els tècnics de Renfe i Adif han recuperat un sistema de registre del tren sobre la velocitat i l'activació del seu sistema de seguretat, que analitzaran per conèixer més dades sobre les causes del sinistre.
Segons ha informat Remacha, el conductor del tren accidentat té més de 10 anys d'antiguitat.