Societat

Miquel Alimentació dedica 40 milions a l'expansió

L'empresa gironina vol obrir el seu primer autoservei a l'engròs urbà a Barcelona, i 45 supermercats més a l'Estat

El grup signa convenis específics amb pakistanesos i xinesos sota la marca Pròxim

“L'expansió d'aquest any està prevista en supermercats propis o franquiciats, però estem oberts a comprar cadenes si s'escau”, va explicar ahir a Alimentaria 2012 Pere Laymon, director general de Miquel Alimentació Grup, que va anunciar que les xifres d'aquesta operació de creixement se situen al voltant dels 40 milions d'euros. Entre els projectes que preveu l'estratègia d'expansió està el primer autoservei a l'engròs (cash&carry) urbà a Barcelona, “dedicat específicament a l'hostaleria”, segons va dir Laymon.

L'expansió va començar amb l'any i, des del gener fins ara, l'empresa familiar gironina ja ha obert 21 supermercats –5 de propis i 16 franquiciats– a diversos llocs de Catalunya, i també a la resta de l'Estat, i un autoservei a l'engròs a Castellbisbal. Des de l'abril fins al setembre, el creixement de Miquel Alimentació continuarà amb l'obertura de 24 supermercats més i un altre autoservei a l'engròs a Mijas (Màlaga), a l'espai que ocupava el supermercat Eroski que van adquirir. Sevilla, Almeria, Ciutat Reial, Tenerife, Madrid, Cantàbria, Zamora, Ceuta, Navarra, etc., són alguns dels indrets on s'ha previst l'obertura de nous establiments. “I, al 2014, hem previst Galícia i Extremadura”, va sostenir Laymon. “Habitualment, primer entrem amb el cash&carry i després amb tota la resta de negocis que tenim”, va explicar el director general de l'empresa, que va anunciar que el grup es troba en negociacions per desenvolupar franquícies a Canàries, on han entrat aquest any.

D'altra banda, sota l'ensenya de supermercats Pròxim –locals de menys de 100 m²– Miquel Alimentació ha establert aquest any uns convenis sense clàusula d'exclusivitat per a immigrats propietaris de petits negocis, “sobretot pakistanesos, a Barcelona, i xinesos, a Madrid”, en mots de Laymon. Aquests petits negocis en mans d'asiàtics tenien només al voltant de 300 referències: “Amb nosaltres han augmentat fins a 2.000; el conveni els ha representat un increment de les vendes d'un 25%.”

Una altra marca que va a bon ritme és Spar. Miquel Alimentació i el grup Valvi van crear l'octubre del 2009 una societat, (al 50%), per explotar una xarxa que ja té 168 supermercats, entre propis i franquiciats, i arribarà als 500 d'aquí a cinc anys. “Anem al ritme que cal”, va puntualitzar Laymon.

Planificació i exportació

El director general també va anunciar que la plataforma logística d'Abrera –de 30.000 m² ampliables per fases fins a 53.000 m², i una inversió de 35 milions– s'engegarà el 2014 i ocuparà prop de 180 persones. Pel que fa a les exportacions, el grup preveu incrementar-les aquest any d'un 25%, amb l'entrada a Mèxic i fent l'ullet al Brasil i els EUA. “A la zona de Nova York i Florida seria interessant, però encara és un somni dolç”, va confessar Laymon.

LA XIFRA

150
clients
i 100 proveïdors a 33 països té la divisió Miquel Import&Export. Ara entra Mèxic i se n'amplien les referències.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.