Societat

cooperació

Espavila aposta per fomentar el valor de l'esforç

La fundació atorga les seves beques a quatre projectes educatius

La Fundació Espavila, creada amb l'objectiu de donar a conèixer i potenciar els valors lligats a la cultura de l'esforç, va entregar ahir les seves beques a quatre projectes educatius inspirats en aquests principis. La que és la primera convocatòria de les beques Educar Fomentant l'Esforç, dotades amb 3.000 euros, ha hagut de triar entre 56 projectes que han presentat la seva candidatura sobre temàtiques i àmbits diversos; tots, però, amb el nexe d'un projecte educatiu o formatiu pensat per a joves de fins a 16 anys.

Els premiats van ser Carolina de la Cruz, pel projecte En busca del tesoro perdido; Cristina Alcoceba, pel projecte En construcció; l'escola Mil·lenari, situada a Cardedeu, amb el projecte La robòtica a l'escola, i el club esportiu Eduvolei, de l'Ametlla del Vallès, pel projecte Foment de l'esforç.

En l'acte d'entrega dels diplomes als premiats, el president de la fundació, Joan Vila, va manifestar la seva satisfacció pel gran nombre de persones i entitats que havien presentat candidatura a una de les beques. “S'han superat totes les nostres previsions i això ens encoratja a continuar i tirar endavant una altra edició”. Les noves beques seran convocades a la tardor i hi haurà temps per formalitzar un projecte fins a l'abril del 2013.

Xerrades a les escoles

Al marge de les beques, la Fundació Espavila treballa en dos àmbits més. El primer és l'ajuda a les persones amb dificultats econòmiques, amb el qual es fa possible que nois sense recursos pugin continuar els estudis, per exemple. El segon àmbit és el de la difusió dels valors de la cultura de l'esforç amb xerrades a les escoles, que fan professionals que col·laboren amb la fundació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.