Societat

Benestar social

Trens i ponts barrera

Un veí de Ripoll denuncia que no pot accedir als trens de la línia de Puigcerdà amb cadira de rodes

Rodalies diu que té el servei Atendo però per a llargs recorreguts

José Morales és veí de Ripoll i dues vegades al mes es desplaça a Sant Cugat del Vallès per assumptes mèdics. Ho vol fer amb un tren de la línia de Puigcerdà i amb un de Ferrocarrils de la Generalitat. Té 68 anys i en fa una trentena que, a causa d'un accident laboral, es va lesionar la columna vertebral i el crani, i des d'aleshores s'ha de desplaçar amb cadira de rodes. El seu problema és que no pot accedir al tren que l'ha de traslladar de Ripoll a Barcelona, on agafa els Ferrocarrils. Necessita que li pugin la cadira de rodes, que és elèctrica i du motor i bateria, i Rodalies li diu que estan adaptant a poc a poc les estacions i els trens de la línia Barcelona-la Tor de Querol i que, mentrestant, o bé es busca algú que el carregui al tren a ell i cadira, o no pot pujar-hi. Segons Rodalies, hi ha el servei Atendo, però és per als usuaris de trens de llarg recorregut. Fins i tot li han arribat a dir que si l'ajuden i, per desgràcia, es fa mal durant la maniobra, encara podrien tenir problemes.

José Morales elogia les obres que s'han fet recentment a l'estació de Ripoll per suprimir les importants barreres arquitectòniques que hi havia. Lamenta, però, que els combois no estiguin adaptats. “L'únic que cal és una rampa mòbil, com als trens de la línia de Portbou o els de Ferrocarrils”, diu. L'alternativa és agafar un taxi i, per tant, pagar els més de 200 euros que li costa el desplaçament. Morales, que és el delegat gironí de Mifas, diu que va començar la seva lluita quan travessant el pas a nivell de l'estació de Ripoll –ara suprimit– se li va tombar la cadira al mig de les vies.

Ell ja va demanar sense èxit l'any 2011, a l'Ajuntament de Ripoll, que suprimís les barreres arquitectòniques del pont que el famós arquitecte Santiago Calatrava va construir per connectar el carrer Progrés amb la zona esportiva. Alguns trens i alguns ponts, doncs, continuen sent barreres i no pas mitjans per comunicar persones.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
informació especial

“Camí cap a París”: donar visibilitat i normalitzar la discapacitat

Barcelona
Lluís Busquets i Grabulosa
Periodista. Publica ‘L’escàndol de Nicea’ (Ed. Comte d’Aure)

“El de Nicea va ser un concili imperial, organitzat per Constantí”

Barcelona
LA CRÒNICA

Quan el melic és la provocació

Barcelona renova el compromís per ser una ciutat més sostenible

Barcelona
SOCIETAT

Molins de Rei portarà aigua en cisternes als barris de muntanya

Molins de Rei

L’ACA destinarà 7,8 milions per ampliar la depuradora

sant gregori

Els barcelonins molestos pels grafits, els orins i el consum d’alcohol al carrer

barcelona
medi ambient

Argentona actualitza el cens de gossos que es troba desfasat de fa vint anys

argentona

El Govern preveu licitar el Plemcat a principis del 2025

figueres