Societat

Reinvenció a la baixa

‘Low cost'

Apple renuncia a l'històric elitisme i presenta l'Iphone 5C, dissenyat per als mercats emergents

Sense el rellotge a la vista, el nou model estel·lar escaneja l'empremta digital

Els últims anys, els encerts amb l'Iphone i l'Ipad havien propulsat Apple a un nivell estratosfèric, a tocar dels 700 milions d'unitats venudes a tot el món. Els fans de la marca de la poma vivien un moment dolç i els seus detractors, que també n'hi ha, s'amagaven sota les pedres. Després de la presentació d'ahir, però, segur que alguns començaran a treure el cap en veure el gir estratègic que ha emprès el conseller delegat de la companyia, Tim Cook, explorant què li pot oferir un producte de segona fila, un fet inèdit en la trajectòria d'una firma que sempre anava a la seva.

L'exclusivitat d'Apple va deixar de ser tan llegendària ahir al vespre, quan es van confirmar els rumors de l'Iphone C. Aquest model low cost incorpora unes prestacions molt similars a les de l'Iphone 5 –pantalla Retina de 4 polzades, connexió LTE, processador A6 i càmera de 8 MP–, però destaca per una carcassa de plàstic de diferents colors. Apple espera, doncs, que aquest producte li obri les portes de molts mercats emergents, on espera vendre'l, amb les operadores locals, per l'equivalent a 99 i 199 dòlars a canvi de dos anys de permanència.

Tampoc no hi va haver sorpreses pel que fa al nou mòbil estel·lar de la companyia. L'Iphone 5 S manté la mateixa pantalla (més petita que les de la competència) i potencia el seu processador, l'A7, que amb una arquitectura de 64 bits, pot arribar a ser el doble de ràpid que el seu predecessor en algunes funcions. També s'han afegit noves possibilitats a la càmera, que continua sent de 8 MP i queda lluny de les dels rivals, però ara té un doble flaix i grava vídeos, també en alta definició, a càmera superlenta. La principal novetat, però, serà la incorporació de l'esperat sistema per escanejar l'empremta dactilar i millorar així la seguretat del dispositiu. Apple assegura que el sistema, aparentment molt àgil i eficaç, no permetrà que les dades escanejades circulin per la xarxa i es quedaran registrades únicament al dispositiu.

El nou mòbil es vendrà en alguns mercats preferents –grup en què apareix la Xina i del qual surt l'Estat espanyol– a partir del dia 20, però a la resta del món no arribarà “fins a finals d'any”. Curiosament, a l'hora de mostrar els preus dels aparells, Apple no va oferir els preus de venda a les seves botigues, sinó el que oferiran les companyies telefòniques a canvi de dos anys de contracte. Això, i el fet que la companyia hagi decidit regalar els seus interessants programes ofimàtics per a dispositius mòbils, que fins ara venia, és un senyal inequívoc que les coses estan canviant en la firma nord-americana. No hi va haver novetats pel que fa a l'Ipad ni cap referència al rellotge intel·ligent, així que la presentació va ser de les més decebedores dels últims temps. En tot cas, Apple encara no ha dit l'última paraula.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.