Vallès Oriental

La PAH de Canovelles acampa davant d’una oficina del BBVA per reclamar un lloguer social

Durant el cap de setmana, van pcupar les instal·lacions de la sucursal

La PAH de Cano­ve­lles acampa des de dilluns davant de les por­tes de l’ofi­cina del BBVA situ­ada al car­rer Parets, al cen­tre del poble per recla­mar un llo­guer social per a una dona a qui el pro­pi­e­tari d’un pis en procés de sub­hasta va enga­nyar, expli­quen, i li va fer un con­tracte de llo­guer fals.

La Pla­ta­forma d’Afec­tats per la Hipo­teca (PAH) de Cano­ve­lles va ocu­par aquest diven­dres a mig matí l’ofi­cina del BBVA situ­ada al car­rer Parets per forçar un llo­guer social per a Ester Ortiz, una veïna del car­rer Sèquia que està pen­dent d’un des­no­na­ment pel pis on està de llo­guer. A par­tir de dilluns, l’ocu­pació s’ha con­ver­tit en una acam­pada a les por­tes de l’ofi­cina.

L’ocu­pació va pas­sar per alguns moments de tensió al llarg del cap de set­mana. Cap a 2/4 de 5 de la mati­nada de dis­sabte, mem­bres de segu­re­tat con­trac­tats pel BBVA, que va denun­ciar l’acció al jut­jat, van can­viar el pany de la porta i van tan­car l’ofi­cina amb vuit acti­vis­tes a dins. Durant tot el dia, no se’ls va per­me­tre entrar men­jar o begu­des i si sor­tien ja no podien tor­nar a entrar. Tam­poc podien fer ús dels lava­bos de l’inte­rior. La PAH de Cano­ve­lles va fer una crida per dema­nar ajuda a altres pla­ta­for­mes. Cap a les 10 de la nit, apro­fi­tant un canvi de guàrdia del per­so­nal de segu­re­tat pri­vada, van reo­brir la porta i blo­que­jar-la amb cade­nes perquè no la pogues­sin tan­car. Això va pro­vo­car alguns moment de tensió i, segons la PAH, un dels seus mem­bres, de 65 anys, va caure a terra i es va lesi­o­nar. També va pren­dre mal el fill d’un dels acti­vis­tes de 9 anys que va patir una con­tusió quan els agents de segu­re­tat pri­vada van tan­car una porta. Des d’ales­ho­res, l’accés a l’ofi­cina ha tor­nat a estar obert. L’enti­tat també ha permès fer ús dels lava­bos a les dones que hi han d’anar escor­ta­des pel per­so­nal de segu­re­tat perquè els ser­veis estan a prop de la caixa forta, expli­quen.

Ester Ortiz, apun­ten des de la PAH de Cano­ve­lles, havia sig­nat un con­tracte de llo­guer amb l’ante­rior pro­pi­e­tari de l’immo­ble que no li va dir que el pis estava en procés en sub­hasta i no va regis­trar legal­ment el con­tracte sig­nat. Fa un mes, l’afec­tada va rebre una ordre de des­no­na­ment i va dema­nar ajuda a la PAH de Cano­ve­lles. Es va acon­se­guir fre­nar el desa­llot­ja­ment al jut­jat al·legant la inde­fensió de la llo­gue­tera, que no tenia assig­nat cap advo­cat d’ofici. La mobi­lit­zació de la PAH s’ha produït perquè, segons expli­quen, el banc va atu­rar fa un mes i sense donar expli­ca­ci­ons les nego­ci­a­ci­ons tot i haver dema­nat dos cops docu­ments sobre Ortiz per valo­rar l’opció del llo­guer social.

La notícia com­pleta a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.