Vallès Oriental

L'exdirector de rodalies diu que si els alcaldes haguessin anat a la una la línia de Vic estaria desdoblada

El govern està pendent de la declaració d'impacte ambiental dels trams de desdoblament parcial

L'exdi­rec­tor de Roda­lies de Bar­ce­lona a Renfe i expert en el sec­tor fer­ro­vi­ari, el gra­no­llerí Josep Manau, creu que si els alcal­des de la línia de Vic (R3) s'hagues­sin posat d'acord i hagues­sin anat a la una el traçat fer­ro­vi­ari ja esta­ria des­do­blat.

Ho va dir fa uns dies a la jor­nada Les Infra­es­truc­tu­res de Trans­port, orga­nit­zada pel Fòrum de Col·labo­ració Publi­co­pri­vada de Gra­no­llers i que es va fer a Can Mun­ta­nyola.

Manau va lamen­tar que a l'hora de plan­te­jar el des­do­bla­ment de la via cada muni­cipi fes plan­te­ja­ments per la seva banda i va posar d'exem­ple la petició de soter­ra­ment a l'altura de Mollet o d'una nova estació a Mont­meló, a tocar del Cir­cuit. També va con­tra­po­sar aquesta situ­ació amb la que es va donar al tram nord de la línia on la uni­tat dels alcal­des va pro­pi­ciar una impor­tant millora de les ins­tal·laci­ons entre Ripoll i Puig­cerdà. Amb tot, Manau, va defen­sar la importància del des­do­bla­ment “Amb la doble via fins a la Gar­riga el ser­vei es pot millo­rar moltíssim”.

Per la seva banda, el direc­tor gene­ral d'Infra­es­truc­tu­res de Mobi­li­tat Ter­res­tre, Xavier Flo­res, va insis­tir que el des­do­bla­ment de la R3 és una pri­o­ri­tat de l'exe­cu­tiu català. Amb tot, va reconèixer que estan pen­dents que el Minis­teri de Foment redacti el pro­jecte exe­cu­tiu dels tres trams que s'ha pro­po­sat pri­o­rit­zar: dos entre Parets i la Gar­riga i un entre Cen­te­lles i Vic. Això per­me­tria “aug­men­tar la freqüència i, sobre­tot, millo­rar la fia­bi­li­tat de la línia”. Però “l'aspi­ració final és el des­do­bla­ment total”, va recor­dar.

Ara, segons Flo­res, s'està pen­dent que el Minis­teri de Medi Ambi­ent tra­miti una decla­ració d'impacte ambi­en­tal sepa­rada per aquests trams que exclo­gui zones més con­flic­ti­ves –el futur túnel fer­ro­vi­ari del Con­gost– o on encara hi ha debat –una pos­si­ble vari­ant en el pas per Santa Perpètua–. “Hi ha el com­promís per­so­nal de la minis­tra i espe­rem que es faci ràpid”.

En la seva inter­venció, Josep Manau també es va mos­trar crític amb la cre­ació de noves esta­ci­ons i, en aquest sen­tit, va qüesti­o­nar la neces­si­tat de fer una nova estació al cos­tat del barri de Mon­tornès Nord, a la línia R2. També va cri­ti­car la decisió d'aixe­car les vies de l'antic enllaç fer­ro­vi­ari entre les línies R2 i R3 entre Gra­no­llers i les Fran­que­ses.

La notícia com­pleta a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia