Vallès Oriental

L'exdirector de rodalies diu que si els alcaldes haguessin anat a la una la línia de Vic estaria desdoblada

El govern està pendent de la declaració d'impacte ambiental dels trams de desdoblament parcial

L'exdirector de Rodalies de Barcelona a Renfe i expert en el sector ferroviari, el granollerí Josep Manau, creu que si els alcaldes de la línia de Vic (R3) s'haguessin posat d'acord i haguessin anat a la una el traçat ferroviari ja estaria desdoblat.

Ho va dir fa uns dies a la jornada Les Infraestructures de Transport, organitzada pel Fòrum de Col·laboració Publicoprivada de Granollers i que es va fer a Can Muntanyola.

Manau va lamentar que a l'hora de plantejar el desdoblament de la via cada municipi fes plantejaments per la seva banda i va posar d'exemple la petició de soterrament a l'altura de Mollet o d'una nova estació a Montmeló, a tocar del Circuit. També va contraposar aquesta situació amb la que es va donar al tram nord de la línia on la unitat dels alcaldes va propiciar una important millora de les instal·lacions entre Ripoll i Puigcerdà. Amb tot, Manau, va defensar la importància del desdoblament “Amb la doble via fins a la Garriga el servei es pot millorar moltíssim”.

Per la seva banda, el director general d'Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores, va insistir que el desdoblament de la R3 és una prioritat de l'executiu català. Amb tot, va reconèixer que estan pendents que el Ministeri de Foment redacti el projecte executiu dels tres trams que s'ha proposat prioritzar: dos entre Parets i la Garriga i un entre Centelles i Vic. Això permetria “augmentar la freqüència i, sobretot, millorar la fiabilitat de la línia”. Però “l'aspiració final és el desdoblament total”, va recordar.

Ara, segons Flores, s'està pendent que el Ministeri de Medi Ambient tramiti una declaració d'impacte ambiental separada per aquests trams que exclogui zones més conflictives –el futur túnel ferroviari del Congost– o on encara hi ha debat –una possible variant en el pas per Santa Perpètua–. “Hi ha el compromís personal de la ministra i esperem que es faci ràpid”.

En la seva intervenció, Josep Manau també es va mostrar crític amb la creació de noves estacions i, en aquest sentit, va qüestionar la necessitat de fer una nova estació al costat del barri de Montornès Nord, a la línia R2. També va criticar la decisió d'aixecar les vies de l'antic enllaç ferroviari entre les línies R2 i R3 entre Granollers i les Franqueses.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

En Joan, en Musa i les cosidores, un exemple de la diversitat de Salt

salt

L’AMB impulsa un servei metropolità de moto elèctrica compartida

Barcelona

Segellat de juntes, canvi de vàlvules i rajoles per obrir la piscina de Vallparadís el 22 de juny

Terrassa

S’amplien els topalls d’ingressos per tenir la T-Blanca dels busos

Terrassa
mediterrani

Llibertat pels nou acusats a Grècia del naufragi del pesquer 'Adriana'

barcelona
economia

La moda del te i les infusions creix

Barcelona
SANT FELIU DE GUÍXOLS

Es constitueix un nou Consell Assessor de Patrimoni Cultural

SANT FELIU DE GUÍXOLS
societat

Una forta pedragada afecta diversos punts del territori gironí

serinyà

Comencen a enderrocar l’edifici de l’antic prostíbul Vicente Ferrer

La Canonja