Vallès Oriental

Granollers Pedala prova la viabilitat d’un aparcament de bicis a l’estació

La iniciativa forma part de les propostes de l’entitat per promoure l’ús de la bicicleta a la ciutat

L’associació Granollers Pedala va posar a prova la viabilitat de disposar d’un aparcament de bicicletes a l’estació de tren de Granollers-Centre, aquest divendres.

Al matí, a les hores de més afluència, fins a una desena d’usuaris van deixar la bicicleta en un aparcament vigilat que, per acord amb l’Ajuntament, va ser gratuït. La pluja d’aquelles hores va anar en contra d’una utilització més àmplia, segons els promotors de la iniciativa. Ara, esperen que quan repeteixin l’experiència, el 28 de novembre, la iniciativa tingui una resposta més àmplia, perquè se n’haurà pogut fer més promoció.

L’aparcament de bicicletes a l’estació de Granollers Centre forma part de les iniciatives de Granollers Pedala per promoure l’ús de la bicicleta a la ciutat. En aquest cas, la proposta pretén incentivar la combinació de la bicicleta i el transport públic. “La desconfiança de què pot passar amb la bicicleta si la deixes durant estones llargues al costat de les estacions és un dels aspectes que en bloquegen l’ús”, admet el secretari de Granollers Pedala, Benjamí Aguilar. Per això, i seguint el model que ja s’aplica a Vilanova i la Geltrú, proposen aquest aparcament vigilat (amb persones de dia i càmeres de nit), per fomentar els trasllats amb bicicleta i reduir així alguns desplaçaments en cotxes que l’entitat considera estalviables.

L’establiment d’una xarxa d’aparcaments vigilats és una de les iniciatives que l’entitat recollirà en un catàleg de propostes als partits polítics perquè les incorporin en els respectius programes per a les municipals de 2015. Segons Aguilar, a més de la desconfiança per l’aparcament, un segon aspecte que redueix l’ús de la bicicleta és la poca seguretat dels recorreguts interns a la ciutat. “Volem treballar amb l’Ajuntament a fer uns itineraris per zones menys transitades. “Volem superar la crítica directa dels carrils bici”, diu Aguilar. “Preferim impulsar un pla específic d’ús de la bicicleta, perquè donaria uns resultats més immediats”, afegeix.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Roquetes reunirà xefs de renom al certamen GastroCaça que farà a l’octubre

Barcelona
Societat

Mor Vicenç Prats Bagué, el carnisser de Palamós que filmava i tocava el violí

SOCIETAT

Quinze consultes més quan s’ampliï el CAP de Can Gibert

girona
canvi climàtic

‘Beryl’ toca terra com a huracà de categoria 1 prop de la costa de Texas

barcelona
SOCIETAT

Comencen setze mesos de treballs del corredor ràpid entre Salt i Girona

SALT / Girona
educació

El retard en les adjudicacions desperta protestes dels sindicats i Educació diu que és “un problema tècnic”

barcelona
Medi AMbient

Mataró descobreix els entorns amb 10 itineraris per anar a peu o amb bicicleta

Mataró
SALUT

Un nou servei escurça l’estada dels nounats a l’Hospital de Can Ruti

Badalona

Dos de cada tres desplaçaments a l’àrea de Barcelona són amb mitjans sostenibles

Barcelona