Foment estudia bonificar els peatges per als camions a l'AP-7 el 2015
CiU li demana a Pastor celeritat en la mesura que ha de permetre descongestionar la N-340
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha recordat aquest dimecres que el Govern espanyol estudia l'aplicació de bonificacions en peatges per a camions en trams d'autopistes paral·lels a carreteres convencionals, mesura que es contempla per a l'AP-7 a la zona paral·lela a la N-340 d'Altafulla cap al nord i que podria entrar en funcionament el 2015 quan s'aprovin els pressupostos de l'Estat, que inclouen una partida en aquest sentit..
“Aquest tipus d'actuacions tenen un cost moderat i, no obstant això, un efecte molt favorable a curt termini”, ha dit la ministra en resposta al diputat de CiU Jordi Jané en la sessió de control al Govern.
“Senyora ministra, s'està estudiant, faci-ho ja, prengui les decisions ja, es poden prendre amb promptitud i amb urgència. No deixem passar les dates nadalenques, en què hi haurà molt trànsit” en una carretera que ja normalment està saturada, ha dit Jane.
Davant d'aquesta petició, la titular de Foment ha explicat que els trams en els quals s'està estudiant aplicar aquestes bonificacions de fins al 50 per cent són Altafulla, Villafranca del Penedès i Villafranca-Martorell, encara que es posarà en marxa la rebaixa quan s'aprovin els pressupostos del 2015, que contemplen una partida per a aquest fi.
Això no obstant, Pastor ha avançat també que s'estan completant les anàlisis econòmiques i el Govern té pendents reunions amb associacions de transportistes i la Generalitat, ja que el seu desig és implantar aquesta mesura, però fer-ho “bé” i amb el consens de totes les institucions i sectors afectats.
Respecte a l'N-340 a la zona que es coneix com la Mora, Pastor ha concretat que els serveis tècnics han dictaminat que la connexió de l'A-7 i l'AP-7 hi ha problemes d'espai i la solució tècnica és molt difícil.
Sobre les bonificacions a vehicles pesants, la ministra ha posat èmfasi en el fet que ja estaven incloses en les mesures per al foment del creixement i la competitivitat que va aprovar el Govern el passat 6 de juny, i que ja van començar a aplicar-se l'any passat a l'N-2 al seu pas per Girona.
En aquesta zona s'aplica una reducció al peatge de fins al 50 per cent dels vehicles pesants i s'ha aconseguit reduir el pas d'1,7 milions de vehicles, ha recalcat.
“Ara estem avançant amb la generalitat en aquest sentit a trams de l'AP-7 paral·lels al Nacional 340 des de l'entorn d'Altafulla cap al nord”, ha concretat en la seva resposta.
Jane, de la seva banda, ha posat l'accent en els greus problemes de retencions i col·lapses circulatoris que s'ocasionen a l'N-340 a partir d'Altafulla-Tamarit cap al nord, zona que registra també un alt índex d'accidents mortals en els quals es veuen implicats camions.
“Li demanem una autovia”, ha dit, “però mentre no arriba, calen solucions urgents per desviar el trànsit pesant i portar-lo a l'autopista”, ha dit Jane, que creu que això ajudaria a descongestionar aquesta zona.