El Museu Abelló s’apropa als joves a través d’un projecte a la xarxa
L’equipament de Mollet implica comissaris i joves en la documentació d’obres de la col·lecció
Set comissaris artístics i deu joves han estat els encarregats de tirar endavant el Museu Jove 2.0, un projecte del Museu Municipal Joan Abelló de Mollet inclòs dins el seu 15è aniversari, que va començar a celebrar el mes de maig passat.
El projecte respon a la intenció de l’Ajuntament d’apropar el Museu i els seus continguts a un públic més jove, segons ha explicat Mercè Bertran, regidora de la Fundació Municipal Joan Abelló.
La iniciativa ha consistit a seleccionar o documentar un total de 20 obres de l’exposició permanent del Museu, L’art modern a la col·lecció Abelló s.XIX-XX, per part dels comissaris que han treballat amb el Museu durant aquests 15 anys, i la posterior recerca dels joves, que s’han encarregat de complementar la informació i introduir-la a la Viquipèdia, per tal de facilitar la difusió i el coneixement lliure d’algunes de les obres que es troben al museu.
Els comissaris escollits per al projecte han estat Àlex Mitrani, Anna Monleon, Francesc Fontbona, Joan Manel Minguet Batiori, Teresa Camps, Teresa Maria Sala i Txema Romero, mentre que els joves participants han estat Anna Careta, Berta Ros, Carla Planas, Iris Martos, Laia Manresa, Mar Balltondre, Marina Valls, Mireia Corominas, Nerea Santana i Sara Montreux. Abans de començar el projecte van ser formats per crear, editar i penjar els articles a la Viquipèdia.
Un altre jove, Arnau Solé, va ser l’encarregat de gravar en un vídeo cadascun dels comissaris explicant els detalls de les obres escollides i la seva època. Aquests vídeos, explica la regidora, són els que es van passar els joves perquè completessin la informació i acabessin elaborant l’article definitiu.
D’aquesta manera les obres es podran trobar a la xarxa a través de la Viquipèdia, i també a través de documents audiovisuals, ha comentat Bertran. Els visitant de l’exposició, a més, podran accedir tant als vídeos dels comissaris com als articles dels joves a través de dos codis QR.